شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چانگان آواتار ۱۲
دومین مدل برند هم موردپسند واقع شد

آواتار ۱۲ دومین مدل از برند آواتار متعلق به گروه چانگان است که توانسته در ۳۶ ساعت ابتدایی آغاز به فروش خود، ۶ هزار و ۷۰۰ سفارش را ثبت کند.

آواتار ۱۲ یک هاچ‌بک تمام‌الکتریکی است که در سه نسخه عرضه می‌شود: لوکس دیفرانسیل عقب با قیمت پایه ۱ هزار و ۲۵۶ دلار، چهارچرخ محرک پرفورمنس با قیمت پایه ۴۶ هزار و ۷۵۰ دلار و نسخه مجهز و قدرتمند چهارچرخ محرک GT با قیمت پایه ۵۴ هزار و ۸۹۵ دلار. فروش این مدل از ۱۰ نوامبر آغاز شده و به نظر می‌رسد که استقبال گرم از آن نیز ادامه داشته باشد.

این مدل بر پلتفرم CHN سوار است که حاصل همکاری مشترک چانگان با هوآوی و CATL است. در بخش پیشرانه،‌ ۲ گزینه دیده می‌شود. نسخه دیفرانسیل عقب به یک موتور ۳۱۳ اسب‌بخاری با گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر مجهز است. بسته باطری ۹.۵ کیلووات بر ساعت آن که توسط CATL تامین شده، مسافت قابل‌پیمایش خودرو را به ۷۰۰ کیلومتر می‌رساند. نسخه تمام‌چرخ نیز مجهز به یک پیشرانه ۵۷۸ اسب‌بخاری با گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر است که مجهز به همین بسته باطری است اما می‌تواند مسافتی تا ۶۵۰ کیلومتر را طی کند. این هاچ‌بک فول‌سایز چینی با مدل‌هایی مثل جیلی زیکر ۰۰۱، نیو ET7 و رایزینگ F7 رقابت خواهد کرد.

آواتار ۱۲ همچنین مجهز به یک سیستم پیشرفته خودران با ۳ سنسور لیدار است. این فناوری از رانندگی و جهت‌دهی هوشمند در مسیرهای شهری و بزرگراهی پشتیبانی می‌کند. راننده باید مقصد را انتخاب کند و سپس در بخش‌های مختلف فرآیند رانندگی نظارت داشته باشد.

آواتار ابتدا توسط بخش انرژی جدید چانگان و نیو در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. سپس نیو از این پروژه کنار رفت و جای خود را به CATL داد. چانگان در حال حاضر، صاحب ۴۰ درصد از سهام این برند است و CATL نیز سهم ۱۷ درصدی از آن دارد. باقی سهام این برند متعلق به موسسه‌های مالی و سرمایه‌گذاری مختلف است. تامین‌کننده اصلی این پروژه نیز هوآوی است. خط تولید آواتار فعلا فقط ۲ مدل دارد که یکی از آن‌ها همین مدل ۱۲ هاچ‌بک و دیگری مدل ۱۱ شاسی‌بلند است.

نظر دهید


در همین زمینه