شبکه‌های اجتماعی

معرفی تریم‌ها و نسخه‌های مختلف کیا اسپورتیج 2022 در بازار کره جنوبی
اتومبیل فارسی - کیا اسپورتیج 2022

عرضه در بازار ایالات متحده در سال آینده

 

 

نسل جدید کیا اسپورتیج در ماه ژوئن سال جاری به طور رسمی معرفی شد و حال این خودروساز کره‌ای تریم‌ها و نسخه‌های مختلف این کراس‌اوور را به نمایش گذاشته است.

 

اسپورتیج جدید با چراغ‌های LED که هندسه و گرافیک منحصر به فرد و جذابی دارند، صفحه نمایش بزرگ و عریض در داخل کابین و همچنین استفاده از نمایشگر به جای نشانگرهای پشت فرمان، ویترینی از فناوری‌های جدید کیا را به نمایش می‌گذارد. بر اساس اعلام کیا اگر اهل زرق و برق زیادی نیستید و عملکرد فنی خودرو برای شما مهم‌تر است می‌توانید از شر بسیاری از این فناوری‌ها خلاص شوید!

 

 

      بخوانید >  کیا اسپورتیج 2022 معرفی شد

 

 

به عنوان مثال خریدار می‌تواند به جای نمایشگر بزرگ و عریض 12 اینچی که به نمایشگر پانوراما نیز معروف است، نمایشگر 8 اینچی LED تک رنگ همراه با پنل دکمه‌های اطراف آن را سفارش دهد. این نمایشگر مربوط به دهه 90 میلادی است. 

 

علاوه بر این، پنل کنترلی سامانه تهویه مطبوع نیز در بالاترین رده تجهیزاتی اسپورتیج جدید به صورت کاملا دیجیتالی به همراه نمایشگر است که به انتخاب مشتری می‌تواند به پنل سنتی همراه با دکمه‌های فیزیکی تبدیل شود. 

در کنار این موارد، چراغ‌های جلو و عقب نیز می‌توانند از ساده‌ترین حالت و بدون هیچ پیچیدگی خاصی در فناوری‌ تا چراغ‌های تمام LED تغییر کنند که این مساله نیز به انتخاب مشتری است.

 

 

کیا در زمان رونمایی این محصول در مورد تنوع قوای محرکه اعلام کرد که در شروع عرضه برای اسپورتیج جدید طیف محدودی از پیشرانه‌ها را در نظر گرفته است. یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت (TGDI)  با قدرت 177 اسب بخار و بیشینه گشتاور 264 نیوتن متر و یک نسخه دیزلی 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 183 اسب بخار و گشتاور 416 نیوتن متر در دسترس است.

در همین حال وب سایت کیا نشان می دهد که اسپورتیج هیبریدی از همان پیشرانه 1.6 لیتری همراه با یک موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد که 59 اسب بخار قدرت  اضافی تولید می‌کند.  برای نسخه هیبریدی تنها سامانه انتقال قدرت دیفرانسیل جلو در دسترس است در حالی که موتورهای بنزینی و دیزلی را می‌توان در نسخه‌های دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک سفارش داد.

 

طبق استانداردهای رسمی مصرف سوخت در دولت کره، نسخه هیبریدی اسپورتیج عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد و همراه با یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک مصرف سوخت 6 لیتر در هر 100 کیولمتر پیمایش ترکیبی را از خود ثبت کرده است. 

این مقدار برای نسخه دیزلی همراه با جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار 6.9 لیتر و برای نسخه بنزینی با جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه DCT در حدود 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش ترکیبی است.

 

عرضه اسپورتیج در بازار ایالات متحده آمریکا به سال آینده میلادی و مدل 2023 موکول شده است و قطعا این طیف گسترده از امکانات قابل انتخاب و سفارش که کیا برای بازار کره‌ جنوبی در نظر گرفته است در بازار آمریکا در دسترس نخواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه