شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چری A9
سدان جدید چری با سوخت پاک

 

خودروسازی چری به تازگی اعلام کرده سری جدید خودروهای انرژی نو این شرکت با نام فِنگیون عرضه خواهد شد. چری پیش از این از نام فنگیون برای یک سدان بنزینی استفاده کرده بود که در ایران با نام ویانا شناخته می‌شود. این خودرو در دو نسل تولید شد و از سال 2016 چری تولید آن را متوقف کرد. حالا چری تصمیم گرفته گرد و خاک این اسم را بتکاند و آن را با یک خودروی انرژی نو پیش روی مشتریان خود قرار دهد. انتظار می‌رود چری سری فنگیون را در سه ماه پایانی سال 2023 به صورت رسمی معرفی کند.

چری فنگیون 
چری همچنین نخستین تصویر از مدل A9 را منتشر کرده که قرار است نخستین محصول از سری فنگیون باشد. فنگیون A9 نیز در سه ماه پایانی سال 2023 رونمایی خواهد شد.


فنگیون A9 از نظر ظاهری در نگاه نخست محصولات BYD را تداعی می کند. این خودرو در نمای جلو از یک طرح ستاره‌ای در جلوپنجره استفاده می‌کند و برای ایجاد حس اسپرت بودن، در دو طرف سپر پره‌های هدایت‌کننده باد در نظر گرفته شده است. چراغ‌های جلوی فنگیون A9 گرافیکی منحصر به فرد دارد و وجود سه چراغ مثلثی شکل، شخصیتی خاص به آن داده است.


بر اساس اطلاعات منتشر شده، فنگیون A9 به پیشرانه کونپنگ سوپر هیبریدی C-DM مجهز خواهد شد. این پیشرانه از یک موتور هیبریدی اختصاصی، یک سیستم انتقال قدرت هیبریدی اختصاصی، مجموعه باتری اختصاصی و سیستم مدیریت باتری بهره‌مند شده که می‌تواند مصرف سوخت بهینه و اقتصادی را به همراه داشته باشد. چری به دنبال این است که به توسعه برنامه‌های خود در زمینه خودروهای با انرژی پاک ادامه دهد. این برنامه شامل خودروهای هیبریدی، خودروهای تمام الکتریکی و خودروهای با سوخت هیدروژن است که فنگیون A9 نیز بخشی از این برنامه به شمار می‌رود.

 

 لوگو چری انرژی نو

نظر دهید


در همین زمینه