شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای سانتافه
باکسی و عضلانی

 

طی ماه‌های قبل، عکس‌های جاسوسی متعددی از نسل پنجم سانتافه منتشر شد که استایلی باکسی و متفاوتی را نشان می‌داد. هیوندای تصمیم گرفت نسل جدید این کراس‌اوور سایز متوسط را با تغییر سبک و استایل روانه بازار کند و همانطور که مشاهده می‌کنید این تغییرات نسبت به نسل قبل بسیار چشمگیر هستند.


از طراحی خارجی شروع کنیم، جایی که نمای رو به رو هیوندای سانتافه میزبان جلو پنجره مستطیل شکل با ارتفاع کم و چراغ‌های LED با موتیف H است. در این نما خبری از خطوط منحنی و شکسته نیست و هر آنچه در این نما مشاهده می‌کنید حاصل خطوط صافی است که به یکدیگر رسیده‌اند. چراغ‌های نسل قبل هیوندای سانتافه جدید مانند بسیاری از خودروهای روز دنیا به صورت BMH یا به اصطلاح اسپلیت هدلایت بود اما در اینجا مانند سابق چراغ‌های اصلی زیر لبه کاپوت قرار گرفته که توسط یک نوار نورانی به یکدیگر متصل شده‌اند.


در نمای جانبی هیوندای سانتافه تغییرات بسیار و قابل لمس‌تر شده است. گلگیر‌های هیوندای سانتافه جدید از حالت منحنی به صورت مربعی درآمده و برجسته‌تر از قبل شده‌اند. استایل قطره‌ای شکل جای خود را به حالت جعبه‌ای داده و ستون‌های A، C و D قطور‌تر از قبل شده‌اند. خط کمر مدل 2024 از ستون A شروع می‌شود و هر چه به سمت عقب می‌رود ارتفاع می‌گیرد و به سمت بالا می‌رود در حالیکه خط کمر نمونه قبلی از پشت چراغ‌های جلو آغاز و با رد شدن از بالای درها به چراغ عقب می‌رسید. رینگ‌های آلیاژی 21 اینچ پُر پره با تایرهای 245/45 کمک بسیار بزرگی به این نما کرده است.


نمای عقب هیوندای سانتافه تنها جایی به حساب می‌آید که با دیدن آن شوکه و ناامید خواهید شد. طراحان هیوندای به یکباره طراحی حوصله خود را از دست داده‌اند و هیچ زمانی برای این قسمت نگذاشته‌اند. گویی این قسمت با سرعت به دیوار برخورد کرده و صاف شده و خبری از هیچ خلاقیت و زیبایی شناسی در این بخش دیده نمی‌شود. نمای عقب به شورولت نوا هاچبک 1987 بسیار شباهت دارد و هرچقدر آن خودرو در زمان خود خوب به نظر می‌رسید این نمونه فاجعه‌ای در طراحی محسوب می‌شود.


هیوندای هیچ یک از مشخصات فنی این نمونه را فاش نکرده و تنها به فاصله بین دو محور بیشتر آن نسبت به مدل قبلی با 2765 میلی‌متر اشاره کرده است.

 


داخل کابین هیوندای سانتافه غربیلک فرمان تغییر پیدا کرده و مانند محصولات رنجروور به نظر می‌رسد. نمایشگر دوگانه متصل به یکدیگر خمیده، کنسول میانی و بخش کنترل تهویه مطبوع و مالتی مدیا از حالت تمام فیزیکی به دیجیتال تبدیل شده، دریچه‌های خروجی تهویه مطبوع و فضای ذخیره سازی میانی از دیگر تغییرات کابین هیوندای سانتافه هستند. سلکتور گیربکس که در نمونه قبلی به صورت دکمه‌ای بود نیز به ستون فرمان نقل مکان کرده است.


هیوندای سانتافه ماه آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد و اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه