شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مازراتی گرن توریزمو
نسخه 75اُمین سال

 

مازراتی اکتبر سال گذشته نسل جدید گرن توریزمو را معرفی کرد و حالا به مناسبت هفتاد و پنجمین سال تولید گرن‌تورر، نسخه‌ای ویژه از این این خودرو را با پیشوند پریماسری با تولید محدود عرضه خواهد کرد.


این سری خاص در دو پیکربندی تولید خواهد شد اما هر دو بر پایه نسخه تروفئو توسعه پیدا کرده‌اند. اولین نمونه از مدل‌های مسابقه‌ای مازراتی الهام گرفته و دارای رنگ Grigio Lamiera Matte با تزئینات قرمز و دومین نمونه به رنگ Nero Cometa با تزئینات سبز نعنایی درآمده که وجه مشترک هر دو وجود کاپ مرکزی رینگ با نشان 75 سالگی است.


داخل کابین ماراتی گرن توریزمو نیز با توجه به انتخاب نمونه می‌تواند تزئینات قرمز و یا سبز داشته باشد اما بیشتر کابین از چرم مشکی استفاده می‌کند. بر روی پشت سری‌های لوگو 75 سالگی دوخته شده تا اگر فردی از روی ظاهر خودرو متوجه خاص بودن آن نشد، با ورود به کابین و دیدن آن سریعا متوجه شود.


از نظر قوای محرکه این نمونه تفاوت خاصی با تروفئو ندارد و همچنان پیشرانه 6 سیلندر Nettuno که بر روی MC20 نیز نصب شده می‌تواند 550 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. برای مقایسه، تریم مودنا با این پیشرانه می‌تواند حداکثر 489 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد.


تنها 75 دستگاه از مازراتی گرن توریزمو تولید می‌شود که قیمت آن مشخص نیست.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه