شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سیتروئن برلینگو
نسخه الکتریکی برای اروپا

سیتروئن نسخه جدید برلینگو را معرفی کرد که در مقایسه با مدل‌های پیشین، از طراحی جذاب‌تر و فناوری‌های مدرن‌تری بهره می‌برد. مشتریان اروپایی این مدل فقط به نسخه الکتریکی آن دسترسی دارند که با نام e-Berlingo فروخته خواهد شد.

ظاهر برلینگوی جدید، تفاوت‌های آشکاری با مدل قدیمی دارد. اگرچه طراحی کلی آن همچنان کملی آشنا است، اما جلوی خودرو دچار تحولات بسیاری شده است. گلگیر جدید، جلوپنجره بهبودیافته و چراغ‌های جلو LED که طراحی تازه‌ای دارند، عمده تغییرات در این بخش را تشکیل داده‌اند. در عقب خودرو نیز شاهد استفاده از چراغ‌های LED با محل قرارگیری جدید هستیم.

سیتروئن می‌گوید که پنج رنگ جدید برای بدنه برلینگو ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد. مشتریان همچنین در بخش چرخ‌ها، به دو گزینه ۱۶ یا ۱۷ اینچی دسترسی دارند.

فضای داخلی سیتروئن برلینگو ۲۰۲۴ نیز تغییرات قابل‌توجهی نسبت به مدل قبلی نشان می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین به‌روزرسانی‌ها، استفاده از صندلی‌های Advanced Comfort برای راننده و سرنشین جلو است. سیتروئن مدعی است که این صندلی‌ها،‌ پشتیبانی و راحتی مثال‌زدنی ارائه می‌کنند. در ردیف دوم نیز سه صندلی دیگر مشاهده می‌شود اما خریداران نسخه XL می‌توانند به ۲ صندلی دیگر در ردیف سوم نیز دسترسی داشته باشند. یک قابلیت جالب برلینگو ۲۰۲۴، شیشه عقب آن است که به صورت مجیزا از صندوق عقب باز و بسته می‌شود.

از فناوری‌های جدید و مدرنی در سیتروئن برلینگو ۲۰۲۴ استفاده شده است. صفحه ۱۰ اینچی مجهز به آخرین نسخه از سیستم عامل My Citroen Play با قابلیت اتصال Apple CarPlay و Android Auto از برجسته‌ترین تغییرات در این بخش است. همچنین، یک پنل ابزار ۱۰ اینچی، شارژ بدون سیم گوشی‌های همراه و ۱۸ سامانه کمک‌رسان و ایمنی از جمله کروز کنترل تطبیق‌پذیر از سایر تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو هستند.

قدرت سیتروئن برلینگو ۲۰۲۴ توسط یک پیشرانه الکتریکی با قابلیت تولید تا ۱۰۰ کیلووات (۱۳۶ اسب بخار) تامین می‌شود. باتری ۵۰ کیلوواتی این خودرو می‌تواند در چرخه ترکیبی WLTP، مسافتی برابر با ۳۲۰ کیلومتر را طی کند که پیشرفتی ۲۰ درصدی نسبت به مدل قدیمی‌تر را نشان می‌دهد. شارژ آن‌بورد ۷.۴ کیلوواتی به عنوان تجهیزات استاندارد عرضه می‌شود اما خریداران به گزینه گران‌تر ۱۱ کیلوواتی هم دسترسی دارند. شارژ ۰ تا ۸۰ ددرصد خودرو با شارژر ۱۰۰ کیلوواتی DC Fast Charger، فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. شارژ‌ کامل خودرو در صورت استفاده از شارژر خانگی ۷.۴ کیلووات ۷.۵ ساعت و در صورت انتخاب گزینه ۱۱ کیلووات، ۵ ساعت طول خواهد کشید.

خریداران اروپایی برلینگو تنها به نسخه الکتریکی آن دسترسی دارند. نسخه‌های دیزلی و بنزینی نیز فقط برای برخی بازارهای منتخب عرضه خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه