شبکه‌های اجتماعی

فولکس‌واگن تیگوان X کوپه رونمایی شد
Automobile Farsi - VW Tiguan X 2020

دومین کراس‌کوپه فولکس‌واگن سر از چین در آورد

پس از این که تصاویر فولکس‌واگن تیگوان X توسط انجمن خودروسازی چین منتشر شد، فولکس‌واگن تصاویر رسمی محصول جدید خود را که برای بازار طراحی شده، منتشر کرد. فولکس‌واگن تیگوان X، در حقیقت نسخه کراس‌ کوپه تیگوان است که توسط جوینت ونچر سایک فولکس واکن طراحی شده و در 7 سپتامبر رونمایی می‌شود.

فولکس‌واگن تیگوان X در نمای جلو با نسخه فیس‌لیفت تیگوان که چندی پیش معرفی شد، کاملا یکسان است. در حقیقت تغییرات این نسخه از ستون B آغاز می‌شود؛ جایی که زاویه‌گیری رو به پایین سقف آغاز می‌شود و فرم فست‌بک را در نمای عقب ایجاد می‌کند.


سگمنت کراس‌کوپه در حقیقت با معرفی سانگ یانگ اکتیون در سال 2005 شکل گرفت، اما ب‌ام‌و در سال 2007 با معرفی نسل اول X6 این سبک از طراحی را تکامل بخشید و اکنون شاهد حضور خودروسازان بسیاری در این بخش از بازار هستیم.
فولکس‌واگن تیگوان X در نمای عقب به کلی از نمونه معمولی متمایز است. لبه در پنجم با زاویه گرفتن به سمت بالا، نقش اسپویلر را ایفا می‌کند. چراغ های عقب نیز طراحی کاملا متفاوتی با نسخه معمولی دارد و به سبک ترند این روزهای طراحی خودرو به یکدیگر متصل هستند. نوشته تیگوان در فاصله بین دو چراغ نصب شده و نام چینی تیگوان در سمت چپ و کد موتور در سمت راست نصب شده است.
عکس‌های منتشر شده از فولکس‌واگن تیگوان X، مجهز ترین نسخه آن یعنی 380 TSI 4Motion را نمایش می‌دهد که به یک موتور 2 لیتری TSI بنزینی توربوشارژ با توان تولیدی 217 اسب بخار و 380 نیوتن‌متر مجهز شده است. این پیشرانه با یک جعبه دنده هفت سرعت دو کلاچ DSG و سامانه تمام چرخ محرک 4 موشن جفت شده است. نسخه پایه فولکس‌واگن تیگوان X به یک موتور 2 لیتری TSI با توان 183 اسب بخار و 330 نیوتن متر گشتاور به همان جعبه دنده DCT که با کد DQ381 شناخته می‌شود، همراه شده است.


کیت بدنه R لاین نیز برای فولکس‌واگن تیگوان X عرضه می‌شود که شامل نوشته R در جلوپنجره، سپرهای عضلانی‌تر و رینگ‌های متفاوت می‌شود.
فولکس‌واگن تیگوان X در حقیقت بر پایه نسخه محور بلند تیگوان طراحی شده است. با وجود این که هنوز تصاویر داخلی ‌ فولکس‌واگن تیگوان X منتشر نشده، به نظر می‌رسد طراحی داشبورد آن نیز با نسخه کشیده‌تر تیگوآن یکسان باشد. با این تفاسیر طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4764، 1859 و 1628 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 2791 میلی‌متر عنوان شده است.
فولکس‌واگن تیگوان X دومین محصول فولکس‌واگن در سگمنت کراس‌کوپه است. پیش از این نیز شعبه برزیلی این شرکت، کراس کوپه فولکس‌واگن نیووس را معرفی کرده بود.
فولکس‌واگن تیگوان X هفتم سپتامبر 2020 رونمایی می‌شود و از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد بازار چین می‌شود. این خودرو در کنار تیگوان و تیگوان L کراس‌اوورهای متوسط فولکس واگن را در بازار چین گسترده‌تر می‌کند.

نظر دهید