شبکه‌های اجتماعی

نسل پنجم کیا اسپورتیج رونمایی شد
اتومبیل فارسی - کیا اسپورتیج 2022

کراس اوور سنت شکن کیا


بعد از نسل سوم و چهارم کیا اسپورتیج که شباهت زیادی به هم داشتند، کیا نسل پنجم اسپورتیج را با طراحی کاملا دگرگون شده معرفی کرد. تنها ویژگی‌هایی که از نسل قبلی در کیا اسپورتیج 2022 به جا مانده، پایین آمدگی بالای شیشه جلو و جلوپنجره پوزه ببر است.


کریم حبیب، سرطراح کیا اسپورتیج 2022 است که پیش از این برای مدت کوتاهی در اینفینیتی و پیش از آن به عنوان فردی تاثیرگذار در واحد طراحی ب ام و مشغول به کار بوده است. فلسفه تازه‌ای که او در طراحی کیا اسپورتیج 2022 به کار گرفته «Opposite united» یا اتحاد تضادها نام دارد که پیش از این در مدل تمام الکتریکی کیا EV6 با کار گرفته شده بود. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که مراکز طراحی کیا در کره جنوبی، آمریکا، چین و آلمان در طراحی کیا اسپورتیج 2022 مشارکت داشته‌اند.


تا کنون تنها تصاویر و اطلاعات مربوز به طراحی کیا اسپورتیج 2022‌ منتشر شده و هنوز جزییاتی از ویژگی‌های فنی و اندازه آن منتشر نشده است. با این وجود می‌توان گفت کیا اسپورتیج 2022 به وضوح از پیشینیان خود بزرگتر و کشیده‌تر است. در قسمت انتهایی خودرو، به جای ستون C پهن فلزی، یک شیشه بزرگ برای قسمت قرارگیری بار در نظر گرفته شه و در نمای جلو نیز با انتقال آینه‌های کناری به درها، یک لچکی کوچک کنار ستون A تعبیه شده است.


با پرداخت هزینه اضافی، می‌توان کیا اسپورتیج 2022 را با سانروف پانوراما و سقف سیاه رنگ نیز سفارش داد. یک نسخه آفرود نیز برای اسپورتیج جدید قابل سفارش است که با نام اسپورتیج X-Line شناخته می‌شود و می‌توان آن را به واسطه طراحی متفاوت سپرها، محافظ‌های بیشتر در نمای کناری خودرو و ریل‌های سقفی مقاوم‌تر از نسخه معمولی تفکیک کرد.

 

ایده یک فضای داخلی مدرن برای کیا اسپورتیج 2022 منجر به استفاده از یک صفحه بزرگ خمیده در قسمت بالایی داشبورد شده که که دو نمایشگر 12.3 اینچی درون آن تعبیه شده است. یکی برای اطلاعات مربوط به رانندگی و دیگر مربوط به سیستم چند رسانه‌ای. برای دید بهتر رانند، این صفحه حدود 3 سانتی‌متر پایین‌تر جانمایی شده است. کیا وعده داده کیفیت متریال مورد استفاده در کابین نسل پنجم اسپورتیج بهبود یافته است.

 

بر اساس آنچه در تصاویر منتشر شده مشخص است، یک سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای برای کیا اسپورتیج 2022 در نظر گرفته شده که با کلیدهای لمسی کنترل می‌شود. یک کنترل دوار در مرکز کابین برای انتخاب وضعیت جعبه دنده طراحی شده است. صندلی‌های تهویه شونده و گرمکن فرمان نیز از دیگر امکانات این اتومبیل به شمار می‌رود.

 

هنوز هیچ صحبتی از موتورها و جعبه‌دنده‌های در نظر گرفته شده برای کیا اسپورتیج 2022 به میان نیامده است، اما انتظار می رود مانند سنت همیشگی این خودرو، پیشرانه‌های مشابه با هیوندای توسان برای اسپورتیج جدید در نظر گرفته شده باشد. این پیشرانه‌ها شامل موتورهای تنفس طبیعی، موتورهای بنزینی توربو، موتورهای دیزلی و هیبریدی برای کشورهای مختلف خواهد بود.


کیا اسپورتیج 2022 ابتدا در بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد. فروش پنجمین نسل از کیا اسپورتیج در این بازار از ماه ژوئیه آغاز می‌شود، بنابراین می‌‌توان انتظار داشت جزییات کامل درباره این خودرو به زودی منتشر شود. بر اساس آنچه در رسانه‌های کوناگون منتشر شده، فروش اسپورتیج جدید در آمریکا با مدل 2023 آغاز می‌شود و احتمالا در سال 2022 وارد بازار روسیه می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه