شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوندا ZR-V
با پیشرانه هایبرید

 

هوندا ZR-V که مخفف Z Runabout Vehicle است، سال 2022 معرفی شد و تنها در بازارهای ژاپن، چین، آمریکا شمالی، حوزه خلیج فارس و هنگ‌کنگ به فروش می‌رسید. حالا هوندا تصمیم گرفته تا این کراس‌اوور جذاب را در قاره سبز نیز به فروش برساند.


ZR-V در اصل همان HR-V است که در آمریکا و چین عرضه می‌شود اما ابعادی متفاوت دارد. این مدل عملا گپ بین CR-V و HR-V را پر می‌کند. ZR-V را می‌توان به سیویک کراس‌اوور ها تشبیه کرد و تنها با پیشرانه هایبرید 2 لیتر در اروپا عرضه خواهد شد که آن را در نمونه ایالات متحده نمی‌بینیم. در ژاپن این خودرو با پیشرانه 4 سیلندر درونسوز و موتور الکتریکی فروخته می‌شود که 181 اسب‌بخار قدرت و 315 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.


اطلاعات زیادی در خصوص عملکرد این کراس‌اوور منتشر نشده اما هوندا می‌گوید برای این خودرو از پیشرانه درونسوز و دو موتور الکتریکی استفاده کرده که از Civic e:HEV به عاریه گرفته شده و شتابی خیره کننده‌تر از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتر خواهد داشت. خروجی این ترکیب توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و تنها در بازار ژاپن این خودرو را می‌توان با سیستم چهارچرخ محرک خریداری کرد.


ابعاد این کراس‌اوور به تریتیب طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور برابر با 4570، 1840، 1621 و 2654 است.

 

 

 

نظر دهید