شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - Jiyue 7
عرضه رسمی در سال ۲۰۲۴

برند Jiyue دومین مدل خود که به تولید انبوه خواهد رسید را معرفی کرد. این مدل Jiyue 07 نام دارد و در واقع همان محصولی است که پیش از این تصور می‌شد قرار است با نام Jiyue 02 معرفی شود.برند Jiyue علاوه بر انتشار تصاویر رسمی، از سال ۲۰۲۴ به عنوان تاریخ عرضه آن یاد کرد.

از این خودرو در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۲ رونمایی و فرانک وو، طراح معروف و مطرح دنیای خودرو به عنوان طراح ارشد آن معرفی شد. طراحی خودرو در بخش جلو بیش از هر چیزی یادآور خودروهای الکتریکی خشن و جذاب است. چراغ‌های جلو که ظاهر Yمانند دارند، ابهت قابل‌توجهی به خودرو افزوده‌اند. در تصاویر تازه منتشرشده، Jiyue 07 را با یک رنگ سبز بدنه مشاهده می‌کنیم که بسیار جذاب و چشم‌نواز است.

چراغ‌های جلوی Jiyue 07 به فناوری AI pixel هوشمند مجهز است و امکان اجرای دستورات صوتی از داخل و خارج آن نیز وجود دارد. ترکیب این دو فناوری به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از چراغ‌ها، هم راه‌های بیشتری برای ارتباط و مخابره پیام داشته باشند و هم به شکل‌های خلاقانه دیگری، احساسات خود را بروز دهند. این خودرو همچنین اولین مدل چینی است که به فناوری Visual Smart Driving مجهز است.

کناره‌های خودرو تا حد زیادی یادآور طراحی کوپه‌های فست‌بک است. خطوط منحنی و ابعاد حساب‌شده باعث تقویت این حس می‌شوند. چرخ‌های مقاوم در برابر باد، آینه‌های بیرونی کوچک و دستگیره‌های پنهان درها از دیگر جزییات طراحی خارجی خودرو هستند.

 

 



طراحی خودرو در عقب، ابعاد فناوری‌محور آن را بیشتر به رخ می‌کشد. چراغ‌های عقب نیز از طراحی Yشکل بهره می‌برند و نوار باریکی که آن‌ها را به هم وصل می‌کند منجر به زیباتر شدن این قسمت شده است. در فندرهای کناری، دوربین‌های مخصوص کمک‌رسان دید راننده دیده می‌شوند و همچنین، سنسورها و رادارهایی در تمام خودرو حضور دارند. به همین دلیل، می‌توان انتظار فناوری‌های کمک‌رسان هوشمند و پیشرفته قابل‌توجهی از Jiyue 07 داشت.

فضای داخلی Jiyue 07 بسیار متفاوت و متمایز از اکثر خودروهای الکتریکی است. نورپردازی امبینت، فرمان اسپرت با طراحی جالب و عرض کم و مجهز بودن خودرو به یک صفحه شفاف از جمله ویژگی‌های اتاقک این مدل هستند. البته انتظار می‌رود که با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه رسمی، اطلاعات و جزییات بیشتری از کارکرد این اتاقک و فناوری‌های به کار‌رفته در آن منتشر شود.

در حال حاضر در بازار چین، مدل‌های زیادی هستند که در نام‌گذاری آن‌ها از عدد ۷ استفاده شده است. شیائومی SU7، Zhijie S7، Jikrypton 007، ایکس‌پنگ P7 و لینک اند کو 07 بخشی از این محصولات هستند که به نوعی، هم در سگمنت و هم در سیستم نام‌گذاری مشابهی با یکدیگر رقابت می‌کنند. با این حال، Jiyue باور دارد که عنوان زیباترین هاچ‌بک هوشمند ۲۰۲۴ را از آن خود خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه