شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اسکای‌ول ET5
امروز 8 آبان 1402 رونمایی می‌شود

 اسکای‌ول کراس‌اوور تمام برقی نبکا است که در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تولید می‌شود، این اتومبیل تمام برقی تولید شده در ایران محصول شرکت اسکای‌ول و گروه SkyWorth چین است. اسکای‌ول ET5 محصول مشترک شرکت خودروی برقی نوین ماهان (نبکا) است که توسط گروه خودروسازی کرمان و گروه مپنا تاسیس شده است.

 

اسکای‌ول ET5، یک کراس‌اوور متوسط با طول، عرض و ارتفاع 4698، 1908 و 1696 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور این خودروی تمام برقی، 2800 میلی‌متر است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین حتی در میان هم سگمنت‌های بنزینی‌اش در بازار ایران دانست. اسکای‌ول ET5 به یک موتور الکتریکی مجهز شده که توان تولید 150 کیلووات قدرت، معادل حدود 201 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. تمام این نیرو به وسیله سیستم انتقال قدرت مستقیم تک سرعته، به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. با وجود این که اسکای‌ول ET5 وزنی حدود 1920 کیلوگرم دارد، اما با این موتور الکتریکی در 7.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

اسکای‌ول ET5 در بازار ایران در هربار شارژ قدرت پیمایش 520 کیلومتر را داشته و در 30 دقیقه با شارژر سریع از شارژ 30 درصد به 80 درصد می‌رسد.

 

اسکای‌ول ET5 دارای امکاناتی همچون سانروف پانوراما، صندوق عقب برقی، سیستم تهویه هوای ویژه با قابلیت عملکردی شبیه به ماسک‌های N95، صندلی‌های برقی مجهز شده به سیستم‌های سردکن و گرم‌کن، سیستم اتصال شبکه هوشمند، سیستم مولی‌مدیا با کیفیت صدای مطلوب و نمایشگر 12.8 اینچی، سیستم کروز کنترل تطبیقی با سرعت کامل (ACC)، کمک راننده یکپارچه کروز (ICA)، سنسور حداکثر سرعت (TSR)، پارک اتوماتیک (APA) و سوییچینگ خودکار اشاره کرد. در سایت‌های جهانی شرکت اسکای‌ول باتری اسکای‌ول ET5 تا 8 دارای ضمانت و گارانتی است.

 

امروز 8 آبان 1402 شرکت خودروی برقی نبکا یا نوین ماهان به طور رسمی از اسکای‌ول ET5 رونمایی می‌کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه