شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد ماستنگ S650
نسل هفتم با تکنولوژی بیشتر

 

فورد نسل هفتم پونی کار محبوب خود یعنی ماستنگ را چندی پیش در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد. این احتمالا آخرین ماستنگ تولیدی با الگو اصلی (1964)، پیشرانه هشت سیلندر و قابلیت استارت خواهد بود.


طراحی این خودرو از مدل‌های 1964 تا 1970 الهام گرفته شده و بسیار جذاب و گیراتر از قبل است. چراغ‌های LED Tri-Bar نازک همراه با گلگیر‌های پُف کرده عقب که نمایی عضلانی و تهاجمی به ماستنگ بخشیده از ویژگی‌های طراحی جدید این خودرو به حساب می‌آید. این خودرو مانند گذشته در استایل‌های کوپه، کانورتیبل و فست بک به بازار عرضه خواهد شد. نسخه فست‌بک حالا دارای خط سقف بلندتری است که فورد این موضوع را به ورود و خروج آسان در صورت استفاده از کلاه ایمنی ربط می‌دهد. برای اولین بار با یک نگاه می‌توانید نسخه 8 سیلندر را از 4 سیلندر تفکیک کنید. مدل‌های 8 سیلندر جلوپنجره سه تکه دارند، یک خروجی هوا روی کاپوت نصب شده و ورودی‌های هوا روی سپر آن بزرگتر از نمونه دیگر هستند.


هر دو مدل دارای دو پکیج ظاهری هستند که یکی از آنها Bronze Design Series است که به این خودروها رینگ‌های برنزی Sinister Bronze و بج‌های برنزی اضافه می‌کند. پکیج دیگر با نام optional Performance Pack که با نصب آن، خریدار شاهد استرات بار، تورسن LSD، لاستیک‌ها و رینگ‌های عقب پهن‌تر و ترمز‌های برمبو 390 میلیمتر جلو و 355 میلیمتر عقب بر روی خودرو خود خواهد بود. خودروهایی که از پکیج پرفورمنس استفاده می‌کنند را می‌توان با دمپر‌های تطبیقی MagneRide، صندلی‌های ریکارو و اگزوز فعال سفارش داد.


مدل‌های GT که از این پک استفاده می‌کنند دارای کانال‌های خنک‌کننده ترمز، خنک کننده روغن، Active Pothole Mitigation و جذابترین نکته ماستنگ جدید یعنی ترمز دریفت الکترونیکی هستند. این سیستم مانند یک ترمز دستی مکانیکی اما به صورت برقی عمل می‌کند که به گفته فورد، این سیستم به تازه کارها کمک می‌کند تا مهارت خود را افزایش دهند و برای افراد خبره نیز کاربردی و دقیق خواهد بود.


فورد گزینه‌های شخصی سازی مانند سه رنگ کلیپر ترمز برمبو و 11 رنگ بدنه با انتخاب رنگ‌های خط‌های تزئینی را برای این خودرو در دسترس قرار داده است. بزرگترین تغییرات این خودرو در کابین رخ داده که با طراحی خارجی بسیار هماهنگ دیده می‌شود. ماستنگ جدید دارای یک نمایشگر کشیده 12.4 اینچ دیجیتال با کیفیت بسیار بالا است که می‌توان به صورت سفارشی نمونه 13.2 اینچ با Sync 4 و آمازون الکسا را سفارش داد. کیفیت فوق العاده گرافیک نمایش داده شده در این نمایشگر به لطف موتور گرافیکی Unreal Engine 3D رخ می‌دهد.


سایر ویژگی‌های کابین شامل فرمان D کات، پد شارژ وایرلس گوشی به صورت سفارشی، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم جاده و ترمز اضطراری برخورد از عقب می‌شود. خروجی USB روی سقف وجود دارد تا خریدار بدون هیچ مشکلی دوربین‌ها و دستگاه‌های خود را به شیشه متصل کند. صندلی‌ها به صورت استاندارد از روکش پارچه‌ای بهره می‌برند و در تریم پرمیوم روی داشبورد و رو دری‌ها از دوخت برجسته استفاده شده، در حالی که نمونه GT از چرم سود می‌برد.


قوای محرکه این خودرو مانند سابق از نوع 4 سیلندر 2.3 لیتر اکوبوست و 8 سیلندر 5 لیتر تنفس طبیعی Coyote خواهد بود که خروجی آنها منتشر نشده و باید منتظر اعلام آن بمانیم. فورد می‌گوید پیشرانه 8 سیلندر از باکس ورودی هوای دو گانه و دیچه گاز دوبل بهره می‌برد که جریان هوا را بهبود می‌بخشد و آن را به قویترین ماستنگ 8 سیلندر می‌کند. این ادعا باید به صورتی باشد که مدل GT جدید چیزی بیشتر از 460 اسب‌بخار و 569 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در خصوص نسخه 4 سیلندر نیز انتظار می‌رود اعداد اعلامی بالاتر از 310 اسب‌بخار و 476 نیوتن‌متر باشد. گیربکس 10 سرعته اتوماتیک قطعا گزینه بسیار خوبی خواهد بود اما آیا خریداران حاضر می‌شوند آخرین گزینه گیربکس دستی برای ماستنگ را سفارش ندهند؟ گیربکس 6 سرعته دستی مانند سابق برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود. پیش از این خبر‌هایی مبنی بر اینکه فورد از پیشرانه‌های هایبرید و سیستم چهارچرخ محرک بر روی این خودرو استفاده خواهد کرد شنیده می‌شد که خبری از آنها نیست. هر دو مدل در حالت استاندارد از چرخ‌های 17 اینچ استفاده می‌کنند در حالی که نسخه‌های GT رینگ‌های 19 اینچ استاندارد دارند و گزینه 20 اینچ سفارشی نیز برای آنها در دسترس خواهد بود.


ماستنگ جدید به روز رسانی‌های مهمی دریافت کرده تا بتواند قبل از اینکه دوج، مدل چلنجر را متوقف کند آن را در بازار شکست دهد. جیم فارلی در نشست مطبوعاتی خود گفت: «در حالی که رقبای ما خودروهای بنزینی خود را از خط تولید خارج می‌کنند، نسل هفتم ماستنگ با پیشرانه درونسوز می‌تواند بازیکن اصلی بازار باشد.»


این خودرو تابستان 2023 به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه