شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پورشه کاین GTS ۲۰۲۵
خشن‌ترین عضو خانواده کاین


پورشه سال گذشته نسل سوم کاین را به‌روزرسانی کرد اما خبری از یک عضو مهم خانواده نبود. اکنون،‌ نوبت به بازگشت کاین GTS ۲۰۲۵ رسیده تا در هر دو قالب بدنه استاندارد و کوپه و قدرت بهبودیافته پیشرانه V8 توین‌توربوی آن، علاقه‌مندان را شگفت‌زده کند. اگرچه این مدل به اندازه توربو S E-Hybrid قدرتمند نیست یا به اندازه توربو GT روی پیست متمرکز نشده اما پورشه کاین GTS ۲۰۲۵ نقشی کلیدی در خط تولید کاین خواهد داشت.

تفاوت کلیدی این نسخه با مدل قبلی، پیشرانه تحول‌یافته ۴ لیتری توین‌توربو V8 آن است که اکنون می‌تواند ۴۹۳ اسب بخار و گشتاور ۶۶۰ نیوتن‌متر را تولید کند که نسبت به نسخه پیشین، ۴۰ اسب بخار و ۴۰ نیوتن‌متر بیشتر را نشان می‌دهد. پورشه کاین S نیز که از نسخه دیگری از همین پیشرانه استفاده می‌کند قادر به تولید ۴۶۸ اسب بخار است.

این پیشرانه به صورت اختاصی با یک جعبه‌دنده ۸ سرعت Tiptronic S اتوماتیک جفت شده و قدرت تولیدیافته توسط آن از طریق سیستم مدیریت ترکشن پورشه (PTM) به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. افزایش قدرت خروجی به معنای بهبود عملکرد خودرو است و پورشه کاین GTS اکنون می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۴.۲ ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۷۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

پورشه GTS ۲۰۲۵ از عناصر بازطراحی‌شده محصولات جدید خط تولید کاین بهره می‌برد اما المان‌های مخصوص خود را نیز دارد تا تاکید بیشتر روی اسپرت بودن آن ملموس باشد. نشان GTS در بخش‌هایی از خودرو مثل درها یا صندوق عقب دیده می‌شود و استفاده از بسته Sport Design که به صورت استاندارد در این نسخه حضور دارد، منجر به تقویت بیشتر حالت اسپرت و خشن خودرو شده است. این نسخه سوار بر چرخ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی مخصوص RS Spyder Design است که با کالیپرهای قرمزرنگ ترمز عجین شده است. یک بال عقب تطبیق‌پذیر نیز دیده می‌شود و خریداران این محصول می‌توانند یکی از سه بسته Lightweight Sport را انتخاب کنند که وزن خودرو را به اندازه ۲۵ کیلوگرم کاهش می‌دهد و منجر به بهبود حتی بیشتر عملکرد فنی آن می‌شود.

 



در فضای داخلی پورشه GTS ۲۰۲۵، تودوزی چرمی با عناصر قرمز دیده می‌شوند و پورشه به شکل سخاوتمندانه‌ای هم از مواد Race Tex در اتاقک خودرو استفاده کرده است. همانند سایر تریم‌های فیس‌لیفت‌های خانواده کاین، نسخه GTS نیز از یک پنل ابزار دیجیتالی منحنی، یک نمایشگر جدید مخصوص سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی و نمایشگر آپشنال مخصوص سرنشین بهره می‌برد. سیستم صوتی Bose Surround نیز شکل استاندارد در تمام نسخه‌ها دیده می‌شود.

ثبت سفارش پورشه کاین GTS ۲۰۲۵ به زودی آغاز خواهد شد و گفته شده که اولین دستگاه‌ها در تابستان پیش‌رو به دست صاحبان جدید خود در ایالات متحده خواهند رسید. قیمت نسخه استاندارد خودرو از ۱۲۴ هزار و ۹۰۰ دلار شروع می‌شود و نسخه کوپه آن نیز قیمت پایه‌ای برابر با ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار دارد. البته خریداران محصول به غیر از قیمت تمام‌شده آن باید مبالغ دیگری از جمله هزینه نزدیک به ۲ هزار دلاری ارسال و تحویل را هم پرداخت کنند.

نظر دهید


در همین زمینه