شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و X1 M35i 2024
اولین نمونه با سیستم iDrive9

 

ب‌ام‌و از قدرتمندترین کراس‌اوور پایه خود با نام X1 M35i xDrive که از پیشرانه 2 لیتر و ظاهری تهاجمی بهره می‌برد رونمایی کرد. این خودرو اولین محصول از این برند است که از سیستم اطلاعات و سرگرمی iDrive 9 استفاده می‌کند.


پیش از این اطلاعاتی منتشر شده بود که X1 برای سال 2024 با پیشرانه‌ای قدرتمند به بازار عرضه خواهد شد. این اتفاق حالا رخ داده و با تغییراتی همچون میل لنگ قوی‌تر، سیستم تامین روغن بهینه، پوسته و یاتاقان قدرتمندتر که از پیشرانه 6 سیلندر به عاریه گرفته شده؛ پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر X1 اکنون 312 اسب‌بخار قدرت و 399 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خروجی پیشرانه نسخه پایه قبلی تنها 241 اسب‌بخار بود. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه همراه با سیستم XDrive و دیفرانسیل مکانیکی لغزش محدود به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. دیفرانسیل لغزش محدود، میزان چرخ هر دو چرخ جلو را پایش می‌کند تا داینامیک و هندلینگ خوبی را به ارمغان بیاورد. در نهایت با چنین اعداد و ارتقاهایی، این کراس‌اوور تنها در مدت زمان 5.2 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 


ب‌ام‌و برای توقف این هیولای کوچک نیز فکری اساسی کرده است. X1 جدید در حال حاضر اولین محصول M Performance محسوب می‌شود که از سیستم ترمز یکپارچه جدید و اختیاری M Compound بهره می‌برد. این سیستم از کلیپر 4 پیستون با دیسک‌های 15.2 اینچ در جلو و تک پیستون با دیسک‌های 13 اینچ در عقب بهره می‌برد. این کلیپرها پشت رینگ‌های 19 استاندارد و 20 اینچ سفارشی نصب می‌شود. آخرین تغییرات فنی ب‌ام‌و X1 M35i مربوط به سیستم تعلیق قابل تنظیم M و فرمان اسپرت استاندارد می‌شود.


برای اینکه چهره ب‌ام‌و X1 M35i با قدرت آن هماهنگ شود، ب‌ام‌و به واسطه ورودی‌های هوا بزرگتر در جلو، رکاب‌های برجسته، اسپویلر سقفی، دفیوزر مرکزی عقب، اگزوز‌های چهارگانه و بالچه‌های کناری عقب نمای خارجی آن را تهاجمی‌تر از قبل کرده است.


داخل کابین ب‌ام‌و X1 M35i نیز ویژگی‌های برجسته‌ای همچون صندلی‌های اسپرت M، تزئینات آلکانترا، پوشش سقف به رنگ anthracite و سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید iDrive 9 که از صفحه اصلی جدید و منوهای بهبود یافته وجود دارد.


ب‌ام‌و X1 M35i از ماه اکتبر وارد نمایندگی‌های آمریکا خواهد شد و قیمت آن نیز از 50.895 دلار آغاز می‌شود.

 

نظر دهید