شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و i5
با امکانات و فاصله بین دو محور بیشتر

 

ب‌ام‌و ماه می سال جاری نسل جدید سری 5 را برای آمریکا شمالی و اروپا معرفی و حالا ورژن چینی سری 5 و i5 را با فاصله بین دو محور بیشتر و امکانات بیشتر معرفی کرد.


باید بدانید که چینی‌ها علی رغم قد بسیار کوتاهی که دارند علاقه بسیار زیادی به خودروهای کشیده دارند و اکثر سدان‌های اروپایی و آمریکایی که در این کشور تولید می‌شوند از طول و فاصله بین دو محور بیشتری بر خوردار هستند. متاسفانه اطلاعات دقیقی از ابعاد این مدل منتشر نشده اما سری 5 جدید به صورت کلی با طول 5059 میلی‌متر از نسل قبلی خود کشیده‌تر شده و حالا ورژن چینی ب‌ام‌و i5 که همیشه کشیده‌تر بوده احتمالا حدود 122 میلی‌متر کشیده تر از آن باشد.


افزایش طول باعث افزایش فاصله بین دو محور ب‌ام‌و i5 می‌شود و در نتیجه فضای پای بسیار مناسبی برای سرنشینان عقب فراهم می‌شود. این تنها ارتقا سری 5 ورژن چین نسبت به دیگر ورژن‌ها نیست زیرا ب‌ام‌و i5 به نمایشگر 31.1 اینچ 8K با قابلیت اتصال به شبکه 5G که از سری 7 به عاریه گرفته شده مجهز شده است. سیستم تهویه مطبوع چهار نقطه‌ای و سیستم صوتی Bowers & Wilkins نیز از دیگر امکانات ب‌ام‌و i5 محسوب می‌شود.


از نظر طراحی خارجی نیز ب‌ام‌و i5 با بج نورانی 5 که بر روزی ستون C حک شده از دیگر ورژن‌ها متمایز خواهد شد. این بج در نمونه i5 زمانی روشن می‌شود که خودرو در حال شارژ باشد و در نمونه بنزینی به صورت کلی با رنگ سفید روشن خواهد شد. این نمونه در کارحانه Dadong که متعلق به جوینت ونچر ب‌ام‌و و برلیانس است تولید خواهد شد.

 

 

نظر دهید