شبکه‌های اجتماعی

نگاه متفاوت مزدا به سدان‌ها

نسل جدید مزدا3 در لس‌آنجلس معرفی شد

 نسخه‌ بازطراحی شده مزدا3 با پیشرانه‌ای با فناوری بالا و سامانه‌های ایمنی پیشرفته در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد. مزدا، خودروساز ژاپنی نسخه‌های سدان و هاچ‌بک مدل 2019 مزدا3 را در این رویداد مهم به نمایش گذاشت که به پیشرانه بهینه و پیشرفته جدید و فناوری‌هایی که امنیت و ایمنی عابران پیاده را افزایش می‌دهد مجهز شده است.
مزدا3 پس از کراس‌اوور CX-5 دومین محصول پرفروش خودروساز ژاپنی در بازار آمریکا محسوب می‌شود، اما در 10 ماه ابتدایی 2018 با 14.7 درصد کاهش فروش مواجه بوده است که می‌توان آن را بازتاب چالش‌های پیش روی سگمنت خودروهای سواری کوچک و شهری دانست.
جنرال‌موتورز و فورد از برنامه‌های خود برای توقف تولید بیشتر خودروهای سواری‌شان خبر داده‌اند و این در حالی است که فیات‌کرایسلر پیش‌تر چنین کاری را انجام داده است. مزدا با رونمایی از نسل جدید مزدا3 عملا خود را با چالشی جدی رو به رو ساخته و خود را در کنتراستی قابل توجه با سایر خودروسازان در نمایشگاه لس‌آنجلس قرار داده است که هر کدام محصولات جالب توجه‌ای را در کلاس‌های پیک‌آپ و شاسی‌بلند معرفی کرده‌اند. جیپ گلادیاتور، هوندا پاسپورت و ب‌ام‌و X7 بخشی از اتومبیل‌های شاسی‌بلند و پیک‌آپی هستند که در لس‌آنجلس رونمایی شدند. به بیان بهتر مزدا جهت مخالف ترافیک را برای رانندگی انتخاب کرده است.
با این همه مزدا امیدوار است با استفاده از طراحی جذاب و تازه در کنار پیشرانه پیشرفته و فناوری‌های مدرن در بخش ایمنی شوری تازه در وفاداری طرفداران جوان مزدا3 و هواداران خودروهای سواری بی‌افکند.
مزدا3 جدید اولین اتومبیلی است که در خط تولید این شرکت به پیشرانه حرفه‌ای و مدرنی که چندی پیش معرفی شده بود، تجهیز می‌شود. این نوع پیشرانه به فناوری موسوم به Skyactiv-X مجهز است که نسبت به یک پیشرانه بنزینی معمولی به منظور دست‌یابی به تولید بهینه‌تر قدرت از کمپرس بالاتری در سیلندر سود می‌برد. مزدا در ژانویه گذشته با اعلام دست‌یابی به موفقیتی چشم‌گیر این فناوری را معرفی کرد و مدعی شد که با استفاده از این تکنولوژی می‌توان به 20 درصد بهره‌وری بالاتر مصرف سوخت دست یافت.
اگر چه مزدا هنوز اطلاعات و جزییات مربوط به مصرف سوخت مزدا3 جدید را اعلام نکرده، اما می‌توان با در نظر گرفتن بهینه‌سازی 20 درصدی تخمین زد که مصرف سوخت این سواری ژاپنی از 7.5 لیتر در صد کیلومتر نسل گذشته به 6.3 لیتر در صد کیلومتر در نسل جدید کاهش پیدا کرده است.
نسل جدید مزدا3 با پیشرانه‌های مختلفی عرضه خواهد شد. گزینه‌های پیش‌ روی خریداران این اتومبیل عبارت‌ است از سه پیشرانه بنزینی با حجم‌های 1.5، 2.0 و 2.5 لیتری که در کنار این‌ها یک نمونه 1.8 لیتری دیزلی نیز در دسترس خواهد بود. در حالی که پس از رسوایی عظیم فولکس‌واگن در مورد آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی که به دیزل‌گیت معروف است، خودروسازان بزرگ یکی پس از دیگری خبر از حذف یا به حداقل رساندن استفاده از پیشرانه‌های دیزلی می‌دهند، معرفی یک موتور دیزل جدید توسط مزدا ممکن است برای عده‌ای اقدامی غیرعادی محسوب شود.
در بخش سامانه‌های ایمنی یک فناوری جدید با استفاده از دوربین و LED فروسرخ چشم‌ها، دهان و صورت راننده را به منظور بررسی خطر خواب‌آلودگی فرد تحت نظر دارد. در صورتی که راننده در آستانه فرورفتن به خواب قرار گیرد این سیستم با هشدارهای صوتی او را بیدار نگه خواهد داشت. فناوری هشدار دهنده دیگری در مزدا3 جدید تعبیه شده است که حرکت سریع سایر اتومبیل‌ها را از نقاط کور به جلوی این اتومبیل در هر دو سمت چپ و راست به راننده هشدار می‌دهد. برای آسایش راننده و همچنین کاهش خطای انسانی یک سیستم کمکی در هدایت فرمان، ترمز گرفتن و شتاب اتومبیل در ترافیک‌های سنگین اتوبان‌ها برای کمک به راننده در نظر گرفته شده است. مزدا برای اولین بار از ایربگ زانو سمت راننده در این محصول استفاده کرده است که یکی از تجهیزات استاندارد ایمنی آن به شمار می‌رود. کاپوت این خودرو به نحوی طراحی شده است که در صورت برخورد به عابر پیاده برای کاهش هر چه بیشتر آسیب وارده به فرد انرژی برخورد را جذب می‌کند.

نظر دهید


در همین زمینه