شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و X5 کامپتیشن
گرانقیمت و پرقدرت

 

ابتدای ماه جاری میلادی ب‌ام‌و از جدیدترین مدل‌های x5 و x6 رونمایی کرد و حالا نوبت به نسخه‌های قدرتمند و پرفورمنس ام کامپتیشن رسیده است. این نمونه‌ها نیز مانند نسخه استاندارد در کارخانه اسپارتانبورگ کارولینا جنوبی تولید خواهند شد و نمایش عمومی آنها نیز در ماه اپریل در رویداد Amelia Island Concours d’Elegance خواهد بود.


هر دو مدل از پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتر توئین توربو بهره می‌برند که همراه با آنها یک دستیار هایبرید ملایم 48 ولت با 12 اسب‌بخار قدرت و 199 نیوتن‌متر گشتاور که در گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جاسازی شده آنها را یاری می‌کند. در نهایت خروجی فنی این دو شاسی بلند 617 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور حواهد بود. این شرکت مدعی شده این دو با سیستم هایبرید جدید شتابگیری بهتر و همینطور مصرف سوخت کمتری را تجربه خواهند کرد اما همچنان اعداد دقیق را اعلام کرده است.


V8 جدید ب‌ام‌و اجزا جدید دارد که شامل منیفولد اگزوز متقاطع، میل‌لنگ تقویت شده، دریچه الکترونیکی کنترل شونده توربوها، ورودی‌های هوا اصلاح شده و پمپ روغن vane-type می‌شود. اگزوز M Sport همراه با مبدل کاتالیزور جدید به صورت استاندارد بر روی این دو نصب خواهد شد. با این اصلاحات حالا X6 و X5 کامپتیشن می‌توانند در مدت زمان 3.7 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این دو به صورت الکترونیکی بر روی 249 کیلومتر بر ساعت محدود شده اما در صورت سفارش پکیج M Driver’s این محدودیت به 285 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند. برای عملکرد بهتر، گیربکس نیز اصلاح شده و حالا سه دنده اول نسبت کوتاه‌تری دارند و ظرفیت مخزن روغن بیشتر شده تا در کنار پره‌های خنک‌کننده جدید دمای این بخش را کنترل کنند.


باوارایی‌ها برای رنگ بدنه Brooklyn Grey metallic, Isle of Man Green metallic, Frozen Pure Grey metallic را در نظر گرفته‌اند که در ترکیب با جلوپنجره سیاه رنگ و لوگو M جذابیت را دو چندان می‌کند. کابین این دو شاسی بلند مانند بسیاری از خودروهای روز از دو نمایشگر در یک قاب خمیده تشکیل شده که نمایشگر پشت فرمان 12.3 اینچ و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 14.9 اینچ سایز دارد. تزئینات استاندارد این کابین فیبرکربن است اما خریداران می‌توانند گزینه‌های مشکی، نقره‌ای و تریم چوب را سفارش دهند.


قیمت X5 M Competition با احتساب هزینه حمل 995 دلار از 123.295$ و X6 M Competition از 128.195 دلار شروع می‌شود.

 

نظر دهید