شبکه‌های اجتماعی

اولین شاسی بلند فراری لو رفت
اتومبیل فارسی - اولین SUV فراری

تصاویر بدون پوشش از فراری پوروسانگوئه

 

از زمانی که فراری اعلام کرد قصد دارد یک SUV به سبد محصولات خود اضافه کند، تا کنون تنها تصاویر پروتوتایپ‌های این خودرو با پوشش کامل منتشر شده بود. با این حال در دو روز گذشته تصاویری از نسخه پیش تولید فراری پوروسانگوئه (Purosangue ) بدون هیچ پوششی که از خط تولید فراری به بیرون درز پیدا کرده، در حال دست به دست شدن در شبکه‌های اجتماعی است. پوروسانگوئه یک واژه ایتالیایی به معنای «اصیل» است.

 

یک از نمای سه‌چهارم رخ جلوی اولین شاسی‌بلند فراری نشان می‌دهد این خودرو دارای چراغ‌هایی با طراحی دو تکه است که پیش از این مشابه آن در مدل SF90 به کار گرفته شده بود. بر خلاف دیگر مدل‌های موتور جلوی فراری، طراحان این با جلوپنجره را هم راستا با چراغ‌ها طراحی نکرده‌اند و مانند پورشه پانامرا، آن را در قسمت پایینی سپر جانمایی کرده‌اند که موجب شده بیش از این که به جلوپنجره شبیه باشد، مانند یک ورودی هوا به نظر برسد.

 

روی طاق چرخ‌های و قسمت‌های پایین بدنه، قطعاتی سیاه رنگ تعبیه شده تا طراحی آن را بیش‌تر به یک خودروی SUV شبیه کند. بر اساس آنچه تا کنون اعلام شده، فراری طیف گسترده‌ای از شخصی‌سازی را برای اجزای مختلف بدنه این خودرو در نظر گرفته است. در نمای عقب شاهد چراغ‌های ساده چهارگانه هستیم که با یک نوار به هم متصل شده‌ است طراحی آن شبیه به 296 GTB است. یک دیفیوزر بزرگ و چهار خروجی اگزوز نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری فراری پوروسانگوئه است.

 

حتی اگر ظاهر اولین شاسی بلند فراری آن چیزی نباشد که از آن انتظار می‌رود، ویژگی‌های فنی آن باید دقیقا مثل یک فراری باشد. بر اساس اطلاعات تایید نشده، در زمان رونمایی فراری پوروسانگوئه با یک موتور توربوشارژ به همراه موتورهای الکتریکی ارائه خواهد شد و در آینده نسخه پرچم‌دار آن با یک موتور 6.5 لیتری V12 در دسترس خواهد بود.

 

AutomobileFarsi Ferrari Purosangue SUV 2

 

با این حال گمانه‌زنی‌های اصلی حکایت از دارد که اولین SUV فراری به یک پیشرانه V6 هیبریدی که از مدل 296 GTB گرفته شده، مجهز خواهد بود. در این صورت شاسی بلند فراری باید 819 اسب بخار و 740 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. حتی اگر فراری تصمیم بگیرد موتورهای الکتریکی را کنار بگذارد تا این تکنولوژی به خودروهای موتور وسط این شرکت سرایت نکند، موتور 2.9 لیتری تویین توربو V6 این شرکت به تنهایی می‌تواند 645 اسب بخار نیرو تولید کند.

گزینه دیگ موتور 4 لیتری تویین توربو شارژ V8 است که در SF90 استرادال به کار گرفته شده و به سه موتور الکتریکی همراه شده و توان تولید حدود 1000 اسب بخار را دارد. با این حال این موتور V8 به تنهایی می‌تواند 769 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

 

با انتشار این دو تصویر از اولین شاسی بلند فراری، جزییات زیادی از این خودرو به دست آمد، با این حال هنوز زوایای پنهان زیادی از آن آشکار نشده است. خوشبختانه زمان زیادی نباید منتظر جزییات بیشتر از این خودرو ماند. فراری اعلام کرده تولید پوروسانگوئه از امسال آغاز می‌شود و نخستین سری آن اوایل سال 2023 میلادی به مشتری‌های آن تحویل داده خواهد شد.

 

نظر دهید