شبکه‌های اجتماعی

بی‌وای‌دی D1 رونمایی شد
Automobile Farsi - 2020 BYD D1

با همکاری دو غول صنعتی چین

 

بی‌وای‌دی در نمایشگاه خودروی گوانگژو، یک MPV کوچک به نام D1 رونمایی کرد به صورت ویژه برای شرکت «دیدی چوژیانگ»، از غول‌های تاکسی‌ دربستی چین به شمار می‌رود، طراحی شده است. این خودرو با نام BYD D1 در اختیار راننده‌های این مجموعه قرار می‌گیرد و ظاهرا تلاش زیادی برای آن صورت گرفته است.
قدرت BYD D1 توسط یک موتور الکتریکی با توان 136 اسب بخار تامین که به وسیله یک مجموعه باتری با توان پیمایش 418 کیلومتر تغذیه می‌شود. BYD D1 با استفاده از سیستم‌های کمک راننده مانند هشدار خروج از خط، ترمز خودکار و هشدار برخورد با عابر پیاده، در سطح 3 خودروهای خودران قرار می‌گیرد. یک سیستم نظارت بر راننده نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده تا اطمینان حاصل شود که راننده‌ها مادامی که در حال رانندگی هستند، به کار خود توجه می‌کنند.


BYD D1 یک مینی‌ون الکتریکی است که از نظر ظاهری می‌توان آن را مشابه فولکس‌واگن ID.3 دانست. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4390، 1850 و 1650 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن به 2800 میلی‌متر می‌رسد.
از آنجایی BYD D1 برای تاکسی‌های دربست طراحی شده، دو مانیتور روی پشت‌سری‌ صندلی‌ها قرار گرفته تا نقشه، اطلاعات مسیر و ویژگی‌های دیگری را پیش روی مسافر قرار دهد. علاوه بر این در ردیف به صورت کشویی طراحی شده تا سوار و پیاده شدن برای مسافرها آسان‌تر کند.


درون BYD D1 شاهد طراحی داشبورد هستیم. فرمان با طرحی ساده و نشانگر‌ دیجیتالی کوچکی با ظرافتی خاص بین دریچه‌های کولر جانمایی شده، طرحی ساده و مدرن ایجاد کرده است. مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر، بیش‌تر کلید‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید، درون یک نمایشگر بزرگ که در مرکز داشبورد قرار گرفته، تعبیه شده است. بی‌وای‌دی همچنین به دنبال این بوده که تا جای ممکن صندلی راننده راحت باشد، به ویژه برای زمانی که قرار است مسیری طولانی را طی کند.
بی‌وای‌دی و دی‌دی از دو سال پیش همکاری برای توسعه این محصول را آغاز کرده‌اند. برای این منظور، این شرکت تاکسی‌های دربستی، اطلاعاتی که از بیش از 550 میلیون مسافر و 31 میلیون راننده دریافت کرده بود را برای طراحی BYD D1 به کار گرفته است.
شرکت دی‌دی امروز به دنبال این است تا وسیله‌ای قابل اطمینان‌تر و با هزینه‌های مقرون به صرفه‌تر در اختیار راننده‌های خود قرار دهد. این شرکت روزانه بیش از 60 میلیون سفر به ثبت می‌رساند.

نظر دهید


در همین زمینه