شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چری TJ-1
کراس‌اوور بی‌نام چری

 

یک هفته قبل، تصاویری از جدیدترین کراس‌اوو چری منتشر شد که دیتا مشخصات فنی آن به روز رونمایی موکول شده بود. حالا این کراس‌اوور به صورت رسمی با چهره‌ای متفاوت از تصاویر لو رفته به صورت رسمی معرفی شد. چری برای این کراس‌اوور کامپکت نامی را انتخاب نکرده و این را به دست مردم سپرده تا آنها نامی را پیشنهاد کنند. این خودرو با دو قوای محرکه پلاگین هایبرید و درونسوز به صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

 


به طور کلی طراحی خارجی چری TJ-1 با فرم باکسی بسیار سخت و محکم به نظر می‌رسد. قابل توجه‌ترین المانی که در این خودرو دیده می‌شود و با تصاویر هفته گذشته تفاوت دارد، جلو پنجره مستطیل شکل با لوگو بسیار بزرگ چری است. نمای جانبی به دور از هرگونه پیچیدگی طراحی شده و تنها پف گلگیر‌های عقب که به واسطه شبرنگ روی سپر ایجاد شده، سقف معلق و دستگیره‌های مخفی این بخش را از سادگی خارج می‌کند. نمای عقب شباهتی به فونیکس FX دارد و از دو خروجی اگزوز فیک بهره می‌برد. ابعاد چری TJ-1  برابر با 4515، 1865، 1680 و فاصله بین دو محور 2675 میلی‌متر است که فضای خوبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

 


کابین چری TJ-1 نیز مانند طراحی خارجی کاملا متفاوت طراحی شده و تنها در دو رنگ سفید و سیاه با حداقل دکمه فیزیکی، نمایشگر عمودی 14.8 اینچ، هدآپ دیسپلی، پد شارژ وایرلس به بازار عرضه می‌شود. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی از Qualcomm 8155 استفاده می‌کند و از قابلیت Fota، تشخیص چهره، سیستم کمک رانندگی سطح دو بهره می‌برد. دیگر امکانات چری TJ-1 شامل فرمان چرمی، صندلی جیر، گرمکن و سردکن صندلی، ماساژور و سیستم صوتی Sony می‌شود.

 


قوای محرکه پیشرانه درونسوز از نوع 1.6 لیتر توربو است که خروجی آن مشخص نشده اما نسخه پلاگین هایبرید از پیشرانه 1.5 لیتر توربو با موتور الکتریکی بهره می‌برد که 154 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف سوخت این مدل در چرخه WLTC 1 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده و بُرد الکتریکی آن نیز 100 کیلومتر است. به صورت ترکیبی TJ-1 می‌تواند با باک و باطری پُر 1400 کیلومتر خواهد بود. شارژ این مدل از 30 تا 80 درصد تنها 18 دقیقه طول می‌کشد.

 



نظر دهید


در همین زمینه