شبکه‌های اجتماعی

فیس لیفت کیا ایکسید معرفی شد
اتومبیل فارسی - فیس لیفت کیا ایکسید

با تریم GT لاین و توان بیشتر


کیا ایکسید در لاین‌آپ این شرکت مابین اسپورتیج و استونیک قرار می‌گیرد و حالا پس از مدت زمان کوتاه دستخوش تغییر شده است. کیا با تغییر ظاهر این خودرو و قرار دادن پکیج GT-Line ظاهری خشن و اسپرت‌تر به آن بخشیده و در عین حال نیز توان خروجی قوای محرکه را افزایش داده تا پکیج کاملی را در اختیار خریداران قرار دهد.


ایکسید با توجه به 44 میلیمتر ارتفاع بیشتر، فاصله از زمین ( 184 میلیمتر با رینگ 18 اینچ و 172 میلیمتر با رینگ 16 ) بیشتر، فاصله بین دو محور 2.065 میلیمتر، اوور هنگ جلو 25 میلیمتر و 65 میلیمتر عقب؛ نسبت به سید هاچ بک بزرگتر است.


تغییرات کیا ایکسید در نمای رو به رو معطوف به تعویض چراغ‌های LED، جلوپنجره جدید و باریک‌تر با حاشیه کروم، سپر و زیر سپر جدید با ورودی‌های هوا و تزئینات کروم می‌شود. نمای عقب نیز با تغییرات در گرافیک داخل چراغ‌ها، دفیوزر هم رنگ بدنه و تغییر سپر دستخوش فیس لیفت شده است. لوگو قدیمی کیا حذف شده و ایکسید نیز مانند دیگر محصولات جدید از لوگو به روز شده استفاده می‌کند. در زیر خودرو رینگ‌های جدید 18 اینچی آلومینیومی جدید قرار گرفته است که منحصرا برای این مدل خواهد بود و بر روی هیچ نمونه دیگری نصب نمی‌شود.


کابین ایکسید جدید تغییرات زیاد و به خصوصی نداشته و تنها مواردی مانند غربیلک فرمان D کات، چرم سوراخ‌دار لیور دنده، پوشش مشکی رنگ سقف، تزئینات مشکی رنگ کابین، نمایشگر جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی ( با جدیدترین نرم‌افزار کیا کانکت که قابلیت انتقال اطلاعات از گوگل و اپل کلندر را از روی گوشی داراست. از دیگر امکانات این سیستم، می‌توان به برنامه ریزی سفر، انتقال اطلاعات از گوشی به خودرو، مسیریابی از روی تلفن همراه و مطلع شدن از محل خودرو پارک و فراموش شده توسط تلفن همراه اشاره کرد.)، پورت USB-C برای ردیف عقب و جلو و صندلی‌های اسپرت نسبت به قبل تغییر پیدا کرده‌اند. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی در نسخه‌های پایه 5 اینچ، نسخه‌های میان رده 8 اینچ و در بالا رده‌ها 10.2 اینچ است.


تنوع قوای محرکه در ایکسید بالا است و خریداران می‌توانند از بین گزینه‌ها مناسب‌ترین آن را انتخاب کنند. این لیست شامل پیشرانه سه سیلندر 1 لیتر توربو با 118 اسب‌بخار قدرت و 172 نیوتن‌متر گشتاور، 1.5 لیتر توربو با 158 اسب‌بخار قدرت و 253 نیوتن‌متر گشتاور، نسخه قدرتمند 1.6 لیتر با 201 اسب‌بخار و 265 نیوتن‌متر گشتاور و 1.6 لیتر دیزل هایبرید 134 اسب‌بخار و 320 نیوتن‌متر گشتاور می‌شود. نسخه قدرتمند ایکسید با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه شتاب اولیه 7.5 ثانیه خواهد داشت و پیشرانه دیزل هایبرید نیز اگر با گیربکس هفت سرعته خریداری بشود گشتاور 320 نیوتن‌متر خواهد داشت در غیر اینصورت با سفارش گیربکس شش سرعته دستی، گشتاور این خودرو 280 نیوتن‌متر خواهد بود.


مقرون به صرفه‌ترین گزینه ایکسید پلاگین هایبرید است که از پیشرانه 1.6 لیتر بنزینی و به همراه موتور الکتریکی 44.5 کیلووات با باطری 8.9 کیلووات ساعتی تشکیل شده که توان تولید 139 اسب‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور را داراست. این مدل در حالت برقی تنها 60 کیلومتر بُرد دارد.


تولید این خودرو از تابستان در اسلواکی آغاز می‌شود و سپتامبر فروش آن در اروپا شروع خواهد شد. این مدل به بازار آمریکا راه پیدا نخواهد کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه