شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و سری 3 جدید مدل 2023 رونمایی شد
اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و سری 3 2023 (

تغییرات قابل توجه در کابین و دماغه خودرو

 

ب‌ام‌و به تازگی نسخه به روز شده و فیس‌لیفت نسل هفتم سری 3 را معرفی کرده است. بدون شک تغییرات اعمال شده در سری 3 جدید در جهت حضور پررنگ‌تر این محصول بسیار محبوب ب‌ام‌و در بازار سدان‌های لوکس و اسپرت بوده است. 

 

در بخش ظاهری، تغییراتی که ب‌ام‌و سری 3 جدید (ب‌ام‌و سری 3 2023) پشت سر گذاشته است را باید در چراغ‌های جلو و حذف شدن ناچ (بریدگی زیر چراغ)، تغییر کامل سپر جلو و استفاده از ورودی‌های هوای بزرگ‌تر با طرح مشبک لانه زنبوری  و البته بزرگ‌تر شدن جلو پنجره کلیوی شکل معروف ب‌ام‌و دانست. علاوه بر این، گرافیک داخل چراغ‌های جلو در سری 3 جدید نیز در کنار تغییر کلی هندسه آن‌ها دست خوش تغییراتی شده و به جدیدترین فناوری چراغ‌های LED این خودروساز باواریای مجهز شده است.

اما در نمای عقب سری 3 جدید، تغییرات تنها به سپر عقب و خروجی‌های اگزوز خلاصه شده است و چراغ‌های عقب فرم کلی خود را حفظ کرده‌اند.

 

AutomobileFa 2023 BMW 3 Series(5)

 

اما بزرگ‌ترین تغییر پس از دماغه خودرو، مربوط به فضای داخل کابین است. ب‌ام‌و در سری 3 جدید از یک نمایشگر عریض و یکپارچه برای نشانگرهای پشت فرمان و همچنین سیستم iDrive نسخه 8 و سامانه سرگرمی و چند رسانه‌ای استفاده کرده است. این نمایشگر یکپارچه در سری 3 جدید به دو صفحه نمایش 12.3 و 14.9 اینچی تقسیم می‌شود. 

 

در کنار این تغییرات، کنسول میانی نیز دست خوش تغییراتی شده و اهرم تعویض دنده که در نسخه پیش از فیس‌لیفت استفاده شده بود اینک در سری 3 جدید جای خود را به یک اهرم بسیار کوچک‌تر داده است. همچنین تنظیمات سیستم تهویه مطوبوع نیز به داخل نمایشگر لمسی 14.9 اینچی منتقل شده و در قسمت پایینی دریچه‌های سیستم تهویه تنها چند دکمه برای گرمکن شیشه‌ها و روشن وخاموش کردن سیستم صوتی و چند رسانه‌ای مشاهده می‌شود. 

به طور کلی می‌توان گفت که فضای داخل کابین سری 3 جدید تغییرات بزرگی را پشت سر گذاشته و مورد بازطراحی قرار گرفته است. نا گفته نماند که سری 3 جدید دارای شبکه اینترنت 5G  با قابلیت اتصال هم‌زمان 10 دستگاه است.

 

AutomobileFa 2023 BMW 3 Series(8)

 

در بخش قوای محرکه، تغییرات خاصی را در سری 3 جدید شاهد نیستم و همان گزینه‌های قبلی در دسترس است. یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ در نسخه 330i با توانایی تولید 255 اسب بخار قدرت در دسترس است که در مدل هیبریدی 330e خروجی ترکیبی آن با موتور الکتریکی به 288 اسب بخار رسیده است.

نسخه قوی‌تر سری 3 جدید یعنی مدل M340i به پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ مجهز شده است که توانایی تولید 382 اسب‌بخار قدرت را دارا است. نسخه‎‌های  330e و M340i با سیستم چهارچرخ محرک xDrive ب‌ام‌و در دسترس هستند و در سری 3 جدید از رینگ‌های 18 اینچی به‌صورت استاندارد استفاده خواهد شد.

 

ب‌ام‌و هنوز جزئیات دقیقی از قیمت سری 3 جدید را اعلام نکرده است. اما برای مقایسه بد نیست بدانید که  قیمت نسخه 330i 2022 از 42445 دلار و قیمت نسخه 2022 M340i  از 55695 دلار شروع می‌شد. عرضه سری 3 جدید در بازار ایالات متحده آمریکا از ماه جولای آغاز خواهد شد. 

 

 

 

نظر دهید