شبکه‌های اجتماعی

رونمایی ب‌ام‌و از 2022 M5 CS با شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه
AutomobileFa - 2022 BMW M5 CS

هیولای تولید محدود ب‌ام‌و

 

 

ب‌ام‌و به طور رسمی از مدل M5 CS رونمایی کرد. به گفته این خودروساز باواریایی، این نسخه بهینه شده از M5 حدود 105 کیلوگرم نسبت به M5 کامپتیشن سبک‌تر بوده و در عین حال قدرت بیشتری دارد.

ب‌ام‌و در نمای ظاهری M5 CS از تریم طلایی و فیبرکربنی استفاده کرده است. این تریم که گلد برنز نامیده شده در قسمت جلوپنجره و رینگ‌های 20 اینچی به وضوح دیده می‌شود. همچنین در ساخت درب موتور، دیفیوزر و اسپویلر عقب، آینه‌های کناری و پوشش روی پیشرانه از مواد پلیمری و فیبرکربنی استفاده شده است. ب‌ام‌و ادعا کرده که استفاده از این تریم موجب کاهش 70 کیلوگرمی جرم M5 CS نسبت به M5 معمولی شده است. ناگفته نماند که ترکیب این تریم با رنگ سبز منحصر به فرد بدنه و نوار L شکل زرد رنگ در چراغ‌های جلو توانسته است هارمونی و جذابیت بصری قابل توجهی را برای این محصول ب‌ام‌و ایجاد کند.

با ورود به داخل کابین M5 CS صندلی‌های فیبرکربنی M با تودوزی مشکی و تریم قرمز رنگ اولین نکته‌ای است که جلب توجه می‌کند. ب‌ام‌و همچنین در اقدامی بی‌سابقه در ردیف عقب نیز دو صندلی اسپرت مجزا از یکدیگر مشابه صندلی‌های جلو نصب کرده که به وسیله یک کنسول میانی کوچک از یکدیگر جدا شده‌اند. علاوه بر این روی هر چهار صندلی نقشه پیست 20.7 کیلومتری نوربرگ‌رینگ آلمان نقش بسته است.

 

 

      بخوانید >  آشنایی با ب‌ام‌و M5 کامپتیشن 2021

 

 

در بخش قوای فنی، ب‌ام‌و M5 CS به یک پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو با توانایی تولید 636 اسب بخار قدرت مجهز شده است. توان تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک xDrive به چرخ‌های این هیولای آلمانی منتقل می‌شود.

ب‌ام‌و M5 CS با قوای فنی یاد شده قادر است در مدت زمان 2.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت دست یابد و برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر در ساعت تنها 10.4 ثانیه زمان نیاز دارد. علی رغم شتاب بیشتر M5 CS نسبت به M5 معمولی، بیشینه سرعت قابل دستیابی این مدل نیز روی 305 کیلومتر در ساعت محدود شده است. 


ب‌ام‌و قصد دارد M5 CS را تنها یک سال به بازار عرضه کند تا محصولی خاص و تولید محدود قلمداد شود. فروش M5 CS در بهار 2021 در بازارهای اروپایی آغاز خواهد شد و در نیمه دوم سال 2022 نیز به بازار آمریکا خواهد رسید. این مدل به احتمال زیاد با قیمتی در حدود 142.000 دلار در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد.

 

نظر دهید