شبکه‌های اجتماعی

مک‌لارن آرتورا، سوپراسپت جدید و مدرن مک‌لارن معرفی شد
AutomobileFa - 2022 McLaren Artura

 همراه با قوای فنی و شاسی جدید

 

 

مک‌لارن به طور رسمی از سوپراسپرت جدید و مدرن خود رونمایی کرد. این محصول که مک‌لارن آرتورا نام دارد قرار است جانشینی برای مدل محبوب 570S باشد. 

 مک‌لارن در طراحی و تولید ایرخودروی جدید خود سعی کرده است ضمن حفظ المان‌های سنتی و تاثیر گذار خود، از جدیدترین فناوری موجود در زمینه خودروهای هیبریدی نیز بهره ببرد. بنابراین مک‌لارن آرتورا یک سوپراسپرت هیبریدی است که اگرچه در طراحی تفاوت‌های فاحشی با سایر محصولات مک‌لارن ندارد، اما در باطن بسیار پیشرفته و مدرن توسعه داده شده است.

 

مک‌لارن آرتور به جای استفاده از پیشرانه 8 سیلندر، به یک نمونه 6 سیلندر V شکل تویین توربو با حجم 3 لیتر مجهز شده است. این پیشرانه که زاویه بین سیلندرهای آن 120 درجه است توانایی تولید 577 اسب بخار قدرت و 584 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و بیشینه دور موتور مجاز آن نیز به رقم قابل توجه 8500 دور در دقیقه رسیده است. 

مکمل این پیشرانه 6 سیلندر بنزینی، موتور الکتریکی از نوع شار محوری است که در نوبه خود اولین موتور الکتریکی با این ویژگی است که به صورت انبوه در یک خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتور الکتریکی به طور مستقیم به جعبه‌دنده آرتورا متصل شده است تقریبا 100 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و با 15 کیلوگرم وزن و استفاده از بسته باتری 7.5 کیلووات ساعتی می‌تواند به تنهایی مک‌لارن آرتورا را به بیشینه سرعت 130 کیلومتر در ساعت برساند. به گفته مک‌لارن مشتریان می‌توانند با استفاده از شارژر استاندارد خانگی طی مدت زمان 2 ساعت و 30 دقیقه شارژ باتری‌های آرتورا را از صفر به 80 درصد برسانند.

 

با این حساب، مجموع توان خروجی موتور الکتریکی و پیشرانه بنزینی به 671 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن‌ها نیز به 804 نیوتن‌متر خواهد رسید. لازم به ذکر است که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت مک‌لارن آرتورا با این قوای محرکه هیبریدی 3 ثانیه اعلام شده است.

 

این بسته باتری توانایی تولید انرژی لازم برای پیمایش مسافت 30 کیلومتری را در حالت تمام برقی دارا است. مک‌لارن از یک جعبه‌دنده 8 سرعته دو کلاچه که به هر دو موتور خودرو متصل است در این مدل استفاده کرده است و نکته جالب در مورد این جعبه دنده این است که دنده عقب در این جعبه دنده حذف شده است و وظیفه حرکت به سمت عقب در مک‌لارن آرتورا تنها بر عهده موتور برقی است.

 

علاوه بر پیشرانه، شاسی به کار رفته در مک‌لارن آرتورا نیز کاملا جدید است که از نمونه‌های قبلی منوکوک فیبرکربنی تولید شده توسط مک‌لارن در وزن و استحکام بسیار برتر است. آرتورا اولین محصول مک‌لارن است که از معماری سبک وزن کربنی-آلومینیومی جدید این شرکت موسوم به MCLA استفاده می‌کند. مهندسان مک‌لارن این پلتفرم را به طور خاص برای استفاده در محصولات هیبریدی طراحی کرده‌اند.

مک‌لارن آرتورا قرار است با قیمت پایه 225.000 دلار در بازار ایالات متحده به فروش برسد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه