اتومبیل فارسی - جیلی آیکون آفرودی
رخ آفرودی آیکون

 کراس‌اوور جیلی آیکون با طراحی آفرودی عرضه خواهد شد. جیلی آیکون آفرودی دارای گلگیرهای عریض، سپرهای بزرگ و باربند سقفی است. این طراحی با توجه به اینکه آیکون تنها یک کراس اوور با دیفرانسیل جلو است و بر روی پلتفرم BMA جیلی که مختص حمل و نقل شهری طراحی شده، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

جیلی آیکون یک کراس اوور کوچک است که در سال 2020 در چین معرفی شد. این مدل چهار سال پیش نوآورانه به نظر می‌رسید، اما حجم فروش آن با دیگر مدل‌های جیلی همخوانی نداشت و مجموع فروش این خودرو در چین به 96 هزار دستگاه رسید. با این حال، جیلی تنها به فروش آیکون پایه بسنده نکرده و هر ساله به‌روزرسانی‌هایی برای این مدل ارائه می‌دهد. آخرین به‌روزرسانی احتمالاً جذاب‌ترین آن‌هاست.

 

ظاهر جدید جیلی آیکون

جیلی آیکون جدید با طراحی خارجی تازه‌اش در تصاویر رسمی معرفی شد. به طور کلی، این طراحی زبان مدل قبلی را حفظ کرده، اما سپرهای بزرگ و گلگیرهای عریضی به آن افزوده شده است. همچنین، روی درها پلاستیک خاکستری و باربند روی سقف وجود دارد که با شکل مکعبی آیکون و آینه‌های جانبی مربعی و ستون‌های مشکی آن تناسب دارد. اما به خاطر گلگیرهای عریض، ظاهر آیکون بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

 

AutomobileFa Geely Icon 1 14030710

 

مشخصات فنی جیلی آیکون آفرودی

یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو نوع دیفرانسل آن است. جیلی آیکون تنها با دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، بنابراین ممکن است از نظر ظاهری شبیه یک SUV آفرودی به نظر برسد، اما در واقع تنها یک کراس اوور خانوادگی است و به همین دلیل جایگاه مناسبی در  بازار ندارد. به نظر می‌رسد آیکون جدید به دنبال جذب مشتریانی است که به دنبال خودروی آفرودی هستند، بدون اینکه واقعاً قصد رفتن به آفرود را داشته باشند.

در تمام تریم‌های آفرودی، آیکون جدید بزرگ‌تر شده است. ابعاد آن 4442/1860/1770 میلی‌متر با فاصله محور 2640 میلی‌متر است و بر روی چرخ‌های 16، 17 و 18 اینچی سوار می‌شود. زیر کاپوت، آیکون جدید دارای یک موتور توربوشارژ 1.5 لیتری با قدرت 178 اسب بخار است که با جعبه‌دنده 7 سرعته DCT ترکیب شده است. همان‌طور که ذکر شد، این موتور تنها قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

تاریخ عرضه جیلی آیکون هنوز مشخص نشده است، اما این خودرو در حال حاضر برای دریافت مجوز فروش در چین اقدام کرده و به زودی آماده آغاز فروش خواهد بود.

 

AutomobileFa Geely Icon 2 14030710

 









شبکه‌های اجتماعی