شبکه‌های اجتماعی

جنسیس GV60، اولین کراس‌اوور الکتریکی جنسیس معرفی شد
اتومبیل فارسی - جنسیس GV60

بر مبنای پلتفرم مشترک با کیا EV6 و هیوندای آیونیک 5

 


جنسیس در چند سال گذشته به شدت مشغول توسعه کسب و کار خود به عنوان خودروسازی لوکس بوده و در این کار موفق هم ظاهر شده است. در این مدت محصولاتی معرفی کرده که استقلال زیادی دارند و تکیه چندانی بر هیوندای رده پایین‌تر ندارند. اما حالا نوبت به محصولی تمام‌الکتریکی رسیده و میبینیم که اشتراکات قابل توجه‌ای با محصولی دیگر از هیوندای دارد.

 

جنسیس با انتشار تصاویری از فضای داخل کابین و نمای خارجی، از GV60 رونمایی کرد. جنسیس GV60 کراس‌اووری الکتریکی است که در کلاس پایین‌تری از نظر ابعاد در رده پایین‌تری از دو شاسی‌بلند دیگر این شرکت یعنی GV70 و GV80 قرار می‌گیرد. از تصاویر منتشر شده دیده می‌شود که GV60 بر مبنای پلتفرم مشترکی با کیا EV6 و هیوندای آیونیک 5 توسعه یافته است.

 

 

      بخوانید >  رانندگی با جنسیس GV70، شاسی‌بلند متوسط جنسیس

 


جنسیس هنوز جزییات فنی GV60 را منتشر نکرده است. اما می‌توان حدث زد که از نظر فنی نزدیک به دو محصول هیوندای و کیا نزدیک خواهد بود. با این تفاوت که احتمالا چون GV60 اتومبیلی لوکس به حساب می‌آید ظرفیت بیشتری برای باتری‌هایش در نظر گرفته شده‌ باشد. دو همزاد اقتصادی این جنسیس در بالاترین تیپ مجهز به دو موتور الکتریکی با 576 اسب بخار قدرت هستند. انتظار می‌رود باز هم به دلیل مشابهی جنسیس GV60 از قدرت بیشتری برخوردار باشد.


این اتومبیل دومین محصول الکتریکی جنسیس پس از سدان G80 است و فروش آن از سال 2022 آغاز خواهد شد. بازه قیمتی این اتومبیل نیز هنوز اعلام نشده است اما می‌توان آن را رقیب اتومبیل‌هایی نظیر تسلا مدل Y و آئودی Q4 e-tron دانست. اگر سیاست‌های رقابتی خودروسازان کره‌ای را در نظر بگیریم قیمت آن اندکی پایین‌تر از سایر رقبایش باید باشد.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه