شبکه‌های اجتماعی

تکلیف کارت‌ سوخت متصل به کارت بانکی پس از فروش خودرو

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراوروده‌های نفتی پاسخ داد

با توجه به تصمیم دولت و مجلس برای استفاده از کارت هوشمند سوخت به منظور کنترل مصرف و قاچاق سوخت،  مالکان خودروها و موتورسیکلت‌هایی که فاقد کارت سوخت بودند، از سوم آذر تا اول دی‌ ماه فرصت داشتند که برای ثبت‌نام کارت سوخت المثنی، اقدام کنند و کارت سوخت را به کارت بانکی خود متصل کنند. اگرچه مهلت ثبت‌نام به پایان رسیده اما سوالی که پیش می‌آید این است که با توجه به اقدام تعداد بالایی از متقاضیان دریافت کارت سوخت به تبدیل کارت بانکی خود به کارت سوخت، پس از نقل و انتقال و خرید و فروش اتومبیل، تکلیف کارت سوختی که متصل به کارت بانکی مالک قبلی است چه  خواهد شد؟ 

هنوز زمان استفاده از کارت سوخت به صورت رسمی مشخص نشده است اما کارت سوخت قطعا مورد استفاده قرار خواهد گرفت و با این ترتیب همه مالکان خودرو و موتورسیکلت باید با کارت سوخت خود نسبت به سوخت‌گیری اقدام کنند. 

 زیبا اسماعیلی سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراوروده‌های نفتی در این راستا توضیح داد که ویرایش اطلاعات ثبت شده برای کارت سوخت ها در سایت WWW.mob.GOV.IR میسر بوده و در صورتی که فردی نسبت به خرید خودرو اقدام می کنند می‌تواند به همراه مالک پیشین به این سایت مراجعه کرده و نسبت به ویرایش اطلاعات و تغییر هویت مالک خودرو و کارت سوخت اقدام کند.
با توجه به اطلاعات منتشر شده از حدود 3 میلیون داوطلب برای دریافت کارت سوخت 2 میلیون و 400 هزار نفر به صورت غیر حضوری و بیش از 500 هزار نفر به صورت حضوری برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کرده اند. از این تعداد، ۲۶۰ هزار نفر صاحب کارت سوخت بودند اما کارت سوخت آن‌ها در شرکت پست جا مانده بود که برایشان ارسال خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه