شبکه‌های اجتماعی

چرا نباید در زمان روشن شدن چراغ بنزین به رانندگی طولانی مدت ادامه داد؟
اتومبیل فارسی - روشن شدن چراغ بنزین

بهتر است باک بنزین خودرو یک­‌چهارم ظرفیت آن پر باشد

اگر چراغ هشدار باک بنزین روشن شده است آن را جدی بگیرید و با باک خالی رانندگی نکنید زیرا ممکن است هزینه‌های اضافی را به همراه داشته باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری اتومیبل فارسی به نقل از ایران جیب، برای همه ما پیش آمده است که در هنگام رانندگی ناگهان چراغ بنزین شروع به چشمک زدن می‌کند. چراغ هشدار سوخت نشان می‌دهد که خودرو از سوخت رزرو استفاده می‌کند که این مقدار از سوخت حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ظرفیت باک سوخت است. پس در چنین مواقعی باید هرچه سریع‌تر به پمپ بنزین رفت تا سوخت کافی برای اتومبیل خود را تامین کنیم اما آیا می‌شود با باک خالی نیز رانندگی کرد و چشمک زدن چراغ هشدار سوخت را نادیده گرفت؟

 

داخل باک بنزین خودرو وسیله‌ای به نام پمپ بنزین وجود دارد که بنزین را از باک به پیشرانه می‌فرستد. یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود پمپ بنزین خنک مانده و عملکرد صحیحی داشته باشد، این است که در بنزین غوطه‌ور باشد در حقیقت از بنزین به منظور خنک ماندن استفاده می‌کند. راندن خودرو با سوخت کم موجب می‌شود پمپ بیش از حد داغ شده و احتمال سوختن آن افزایش یابد.

آسیب به پمپ بنزین منجر به کاهش کارایی خودرو در زمان شتاب‌گیری خودرو خواهد شد. علاوه بر این، در زمان کاهش بیش از حد سطح بنزین در باک، رسوبات موجود باک باعث کثیف شدن زودهنگام و مسدود شدن فیلتر بنزین می‌شود. بنابراین پایین بودن سطح بنزیم می‌تواند باعث آسیب زدن به پمپ بنزین و فیلتر بنزین شده و در نتیجه هزینه‌های سنگینی را در پی داشته باشد. اگر همیشه باک بنزین خودرو حدود یک­‌چهارم ظرفیت آن پر باشد، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد شد. 

نظر دهید