شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سایپا شاهین CVT
وقتی سایپا هم سردرگم است!

 

سایپا در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه چهار محصول جدید را ارائه کرده است که یکی از آن‌ها با نام شاهین اتوماتیک است. چیزی که مشتری‌هایی که خواهان انتخاب این خودرو هستند ‌را سردرگم کرده است، معرفی دو مدل شاهین اتوماتیک به فاصله کوتاه از یکدیگر و مشخص نکردن ویژگی‌های محصول ارائه شده در سامانه یکپارچه است.


سایپا چندی پیش مشخصات محصولی با نام شاهین CVT را منتشر کرد. به فاصله اندک از این معرفی نیز، در آخرین روزهای صدارت فاطمی امین بر مسند وزارت نیز خودرویی دیگر را تحت عنوان شاهین اتوماتیک رونمایی کرد.


خودروی اول که با نام شاهین CVT شناخته می‌شود، به موتور 1.5 لیتری توربو 8 سوپاپ و جعبه دنده CVT مجهز است و تغییراتی در تریم داخلی، تزیینات بیرونی و امکانات آن ایجاد شده است. خودروی دیگر که با نام شاهین اتوماتیک رونمایی شد، به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی ME16 مجهز شده و به جای جعبه دنده CVT، در آن از جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته استفاده شده است و هیچ تغییری در تزیینات و امکانات آن ایجاد نشده است.


این اختلاف چشم‌گیر و قابل توجه در ویژگی‌های دو تیپ اتوماتیک سایپا شاهین و نامشخص بودن نمونه ارائه شده در سامانه یکپارچه، مشتری‌های این خودرو را سردرگم کرده است. با وجود پیگیری اتومبیل فارسی، اداره اطلاع‌رسانی سایپا هیچ پاسخ روشنی به این پرسش نداده و به نظر می‌رسد سایپایی‌ها خود نیز نمی‌دانند کدام یک از این دو تیپ را برای فروش در سامانه یکپارچه ارائه کرده‌اند.

 

نظر دهید