شبکه‌های اجتماعی

وین‌فست سبد محصولات برقی خود را کامل کرد
Automobile Farsi -VinFast VF7 EV

چهار خبر مهم وین‌فست از لاس‌وگاس مخابره شد

 

 

وین‌فست در اوایل نوامبر بود که اتومبیل‌های الکتریکی خود را در نمایشگاه لس‌آنجلس به نمایش گذاشت. حالا ویتنامی‌ها به نظر می‌رسد برای نمایشگاه ces 2022 نیز دست پر آمده‌اند. اولین خبر در خصوص وین‌فست اینکه مدیرعامل این شرکت پس از شش ماه تغییر کرده و مایکل لوشلر آلمانی که اوپل به وین‌فست آمده بود این شرکت را ترک کرده‌است. او بدون ذکر دلیل وین‌فست را رها کرده و این در حالی است که یکی از مدیران با سابقه شرکت مادر به عنوان مدیرعامل منصوب شده است. Le Thi Thu Tui مدیرعامل جدید وین‌فست است.

 

       بخوانید -> شاسی‌بلند الکتریکی ویتنام در لس‌آنجلس رونمایی می‌شود

 

اتفاق مهم دیگری که برای وین‌فست افتاده است، ساخت کارخانه جداگانه‌ای برای تولید باتری‌های کششی در کشور ویتنام است که کار آن از اواخر دسامبر آغاز شده است. Le Thi Thu Tui در لاس‌وگاس اعلام کرد که تا پایان 2022 وین‌فست به طور کامل به تولید خودروهای الکتریکی روی خواهد آورد. این بدان معنی است که تولید فادیل و سدان‌های لوکس این شرکت متوقف خواهد شد

 

       بخوانید -> با اولین خودروساز ویتنامی آشنا شوید

 

خبر سوم شروع ثبت سفارش برای خودروهای برقی رونمایی شده در پاییز امسال از سوی وین‌فست است که همزمان با نمایشگاه ces صورت می‌گیرد. کراس‌اوور سایز متوسط VF e35 به طول 4750 میلی‌متر که اکنون وین‌فست آن را VF8 نامیده، یکی از خودروهایی است که ثبت سفارش آن آغاز شده است. VF8 مجهز به دو پیشرانه الکتریکی است که قدرت کلی آن 408 اسب‌بخار بوده و با هر بار شارژ قابلیت پیمایش 510 کیلومتر را دارد. قیمت این وین‌فست 41 هزار دلار است.

شاسی‌بلند سه ردیفه VF9 نیز محصول دیگری است که ثبت سفارش آن آغاز شده است. طول این اتومبیل 5118 میلی‌متر بوده و با همان پیشرانه‌های الکتریکی قدرت پیمایش 680 کیلومتر را دارد. قیمت این کراس‌اوور وین‌فست در ایالات متحده 56 هزار دلار است. با این حال این قیمت‌ها بدون احتساب مالیات و اشتراک دستیارهای الکترونیکی است. در عین حال وین‌فست وعده داده که باتری‌ها را باتری جدیدی جایگزین کند که ظرفیت موثرآن به 70 درصد نسبت به باتری اصلی کاهش یابد. این شرکت سفارشات خودروها را با سپرده 200 دلاری انجام داده و متعهد است تا پایان سال 2022 خودروها را تحویل مشتریان دهد.

خبر چهارم از وین‌فست در نمایشگاه CES 2022 اینکه این شرکت با سه خودروی مفهومی جدید به لاس‌وگاس آمده است. این سه مدل در واقع مدل‌های آینده این شرکت هستند که VF5، VF6 و VF7 نام دارند. هرچند هنوز اطلاعات کامل فنی آن‌ها منتشر نشده است. طراحی این سه مدل روی پلت‌فرم ماژولاری پیاده‌سازی شده است که وین‌فست ایجاد کرده  و طراحی این سه مدل مفهومی جدید بر عهده طراحان ایتالیایی در پینینفارینا و تورینو دیزاین بوده‌است.

با تولید این سه مدل که در کلاس‌های مختلف طراحی شده‌اند و در سال 2023 به بازار عرضه خواهند شد. وین‌فست پکیج کاملی از محصولات کلاس A تا E را در اختیار خواهد داشت. همه محصولات وین‌فست از همان ابتدا دارای یک سیستم خودران سطح دو (کروز کنترل پیشرفته) بوده و چشم انداز این شرکت ارتقا محصولات خود به سطح سه و چهار سیستم خودران است.

نظر دهید


در همین زمینه