شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ماستنگ دارک هورس R
با سری مسابقات اختصاصی

 

ماستنگ دارک هورس 2024، پونی قدرتمندی است که ارجینال از کارخانه بیرون می‌آید. دارک هورس از قدرتمندترین پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی Cyote نصب شده بر روی ماستنگ تا به امروز استفاده می‌کند و فورد آن را قدرتمندترین مدل در نسل هفتم می‌داند. با توجه به این موضوع، حالا کار فورد ریسینگ برای تولید مدل‌های پیست محور همچون 3GT، GT4 و مدل جدید یعنی دارک هورس R راحت‌تر شده است.


دارک هورس R رسما یک خودرو مسابقه برای افرادی است که می‌خواهند آخر هفته خود را در پیست‌ها بگذرانند. نسخه R تمام ویژگی‌های عالی نسخه استاندارد را حفظ می‌کند و به آنها ویژگی‌های بصری مسابقه‌ای را که مختص پیست‌ هستند اضافه می‌کند.


همانطور که اشاره شد، این نمونه نیز از پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر تنفس طبیعی بهره می‌برد که در اینجا بیش از 500 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. فورد، سیستم روغن، خنک کننده گیربکس و خنک کننده دیفرانسیل پیشرانه را ارتقا داده است و از سیستم اگزوز مسابقه‌ای Borla و سلول سوختی برای ایمنی و ظرفیت بیشتر بهره می‌برد.


انتقال قدرت توسط همان گیربکس 6 سرعته دستی که بر روی نسخه استاندارد نصب شده انجام می‌شود. وظیفه توقف این غول پیست محور، بر عهده ترمز‌های استاندارد برمبو است. از نظر ظاهری نیز این نمونه به غیر از چند قلاب بکسل ضروری و رینگ‌های 19 اینچ تفاوتی با نسخه اصلی ندارد.


بزرگترین بهینه سازی برای افزایش عملکرد ماستنگ دارک هورس R شامل دمپرهای مسابقه‌ای DSSV Multimatic، میله‌های آنتی رول بار قابل تنظیم، رول کیج کابین، صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو، کمربند و فرمان مسابقه‌ای اسپارکو و camber plates قابل تنظیم می‌شود.


خریدارانی که پول کافی برای خرید ماستنگ دارک هورس R مسابقه‌ای را دارند می‌توانند در سری مسابقات اختصاصی فورد پرفورمنس به نام Mustang Challenge شرکت کنند. این سری مورد تایید IMSA قرار گرفته و در فصل 2024 با 10 تا 12 مسابقه در 5 یا 6 پیست که هنوز مشخص نشده اجرا می‌شود.


قیمت این نمونه 145 هزار دلار و موعد تحویل آن نیز سال 2024 اعلام شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه