شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خودروهای چینی
اعمال تعرفه‌های سنگین از طرف اتحادیه اروپا

 با اعمال تعرفه‌های سنگین اروپایی برای خودروسازان چینی از ماه گذشته، چالشی که برندهای چینی با آن مواجه بودند، فروش هرچه بیشتر قبل اعمال قوانین جدید بود. چینی‌ها هم به خوبی از پس این چالش برآمدند، زیرا آنها موفق شدند تا ژوئن ۲۰۲۴، یازده درصد از بازار خودروهای برقی اروپا را به خود اختصاص دهند که رکوردی بی‌سابقه است. خودروهایی که قبل از پنجم ژوئیه فروخته می‌شدند، می‌توانستند بدون رعایت تعرفه‌های جدید معامله شوند، که باعث شد نمایندگی‌ها طرح‌های لیزینگ و تخفیف‌های جذابی ارائه دهند.


در ماه ژوئن، خودروسازان چینی بیش از 23 هزار خودروی برقی باتری‌دار در سراسر اروپا ثبت کردند. محاسبات تعرفه‌های اروپایی تحمیل شده به خودروسازان چینی بر اساس تحقیقی در مورد اثرات یارانه‌های دولت چین به سازندگان خودروهای برقی انجام شد. بر این اساس، مشخص شد که سایک، مالک ام ‌جی، یکی از دریافت‌کنندگان پرکار کمک‌های مالی دولتی بوده است و اتحادیه اروپا آنها را با برجسته‌ترین تعرفه کمیسیون مواجه کرده است که رقم حیرت‌آور ۳۸.۱ درصد است که ۱۰ درصد دیگر نیز به همه خودروهای برقی وارداتی اضافه می‌شود.


شرکت سایک بزرگترین جهش در واردات به اروپا را ثبت کرده است. گزارشات نشان می‌دهد که واردات 13 هزار دستگاه ام ‌جی در ماه ژوئن ثبت شده است. بی وای دی که در ماه ژوئن فروش نزدیک به چهار هزار دستگاه در سراسر اروپا را ثبت کرد، تحت تاثیر ۱۷ درصد تعرفه اضافی قرار خواهد گرفت.
در حالی که آلمان برنامه‌های تشویقی خودروهای برقی را خاتمه داده است، دولت ایتالیا تصمیم به پذیرش آنها گرفته است زیرا شدن فروش خودروهای برقی باتری‌دار نسبت به یک سال قبل دوبرابر شده است.


با این حال، ماه‌های آینده نشان‌دهنده تأثیر تعرفه‌های شدید اتحادیه اروپا بر خودروسازان چینی خواهد و اینکه آیا رشد مشاهده شده تاکنون می‌تواند حفظ شود یا خیر.

نظر دهید


در همین زمینه