شبکه‌های اجتماعی

تویوتا آیگو ایکس، کراس‌اوور جدید تویوتا در آستانه رونمایی
اتومبیل فارسی - تویوتا آیگو ایکس پرولوگ

بر اساس مدل مفهومی تویوتا آیگو ایکس پرولوگ

 

 

اولین تیزر برای تویوتا آیگو ایکس به تازگی منتشر شده و نشان از آن دارد جایگزین تویوتا آیگو هاچ‌بک فعلی بازار این اتومبیل جدید با پسوند ایکس است. تویوتا آیگو ایکس در واقع توسعه اتومبیل مفهومی آیگو ایکس پرولوگ بوده که در بهار 2021 به نمایش گذاشته شده است.


این بدان معناست که کوچک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین تویوتا بازار اروپا از یک هاچ‌بک معمولی به یک SUV متنساب و خوش‌فرم ارتقا یافته است.


تویوتا آیگو ایکس بر اساس پلت‌فرم ماژولار GA-B ساخته شده است و پیش از این نیز تویوتا یاریس هاچ‌بک و تویوتا یاریس کراس را نیز بر اساس این پلت‌فرم تولید کرده است.


پیش از این شرکت تویوتا در مورد آیگو ایکس تصریح کرده برای حفظ مزیت رقابتی این اتومبیل از معمولی‌ترین پیشرانه بنزینی این شرکت و بدون نسخه هیبریدی استفاده کرده و به بازار عرضه خواهد کرد. تویوتا در بیانیه خود آورده است آیگو ایکس اوایل نوامبر 2021 رونمایی خواهد شد.


یکی از نکات حائز اهمیت در مورد تویوتا آیگو ایکس توسعه نسل سوم این اتومبیل بوده و قرار نیست هیچ هاچ‌بک دوقلویی همچون نسل قبل برای سیتروئن و پژو تولید شود. بر این اساس تویوتا و استلانتیس در مورد آیگو ایکس همکاری نکرده هرچند همکاری استراتژیک آن‌ها در زمینه خودروهای تجاری سبک ادامه خواهد داشت.


ابتدای سال 2021 بود که کارخانه مشترک تویوتا، پژو و سیتروئن در شهر کولین جمهوری چک افتتاح شد که در آن سه مدل هم خانواده یعنی تویوتا آیگو، سیتروئن C1 و پژو 108 تولید شدند، هرچند این همکاری در آوریل به پایان خود رسید و کارخانه از آن تویوتا شد و با نام این شرکت به کار خود ادامه می‌دهد و تا دسامبر به مونتاژ سه مدل یاد شده ادامه خواهد داد.


پس از دسامبر 2021 تویوتا قصد دارد در کارخانه جمهوری چک، تویوتا آیگو ایکس و خانواده یاریس را تولید و به بازار عرضه کند.


استلانتیس نیز توسعه سیتروئن C1 و پژو 108 را مقرون به صرفه ندانسته و قصد دارد با تغییرات جزئی به جایگزینی مدل‌های بزرگ‌تر و توسعه محصولاتی همچون C3 برقی، پژو 208 و سیتروئن آمی بپردازد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه