شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید فورد رنجر رونمایی شد
Automobile Farsi - Ford Ranger

 فورد رنجر به فورد F-150 نزدیک می‌شود

 

 

فورد رنجر یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ‌های سایز متوسط در جهان است، در سال گذشته میلادی 340 هزار دستگاه از یان پیکاپ فورد به فروش رفت که تنها تویوتا هایلوکس با 450 هزار دستگاه از این فورد پیشی گرفته‌است. سری فعلی فورد رنجر یازده سال است که در خط تولید این شرکت است و حالا آماده است تا راه خود را برای یک پیکاپ جدید باز کند. اولین نمایش اختصاصی فورد رنجر در استرالیا انجام شده و یکی از بازارهای استراتژیک برای این مدل است. بنابراین توسعه فورد رنجر زیر نظر مرکز مهندسی این شرکت در قازه سبز انجام شده است.


شرکت فورد می‌گوید که برای توسعه فورد رنجر، نظر بیش از 5 هزار صاحب مدل فعلی را در نظر گرفته‌اند، سعی کردند خواسته‌های آن‌ها در نظر بگیرند. برای مثال، خریداران می‌خواستند که رنجر با ابهت‌تر و خشن‌تر به نظر برسند. در نسل جدید فورد رنجر، کاپوت پیکاپ تقریبا افقی شده و چراغ‌های جلو به شکل C طراحی شده‌اند؛ در طراحی جدید این پیکاپ تا حدی از طراحی فورد F-150 نیز الهام گرفته شده‌است.


برای نسل جدید فورد رنجر به طور جدی وقت صرف شده و از هر نظر بازسازی شده‌است. محور جلو 50 میلی‌متر به جلو کشیده و فاصله بین دو محور این پیکاپ به 3270 میلی‌متر رسیده‌است. به همین نسبت نیز عرض فورد رنجر 50 میلی‌متر افزایش یافته است. این موضوع چندین مزین را همزمان برای فورد رنجر به ارمغان می‌آورد که به طور مثال می‌توان از بهبود نسبت‌های پیکاپ، افزایش زاویه ورودی، افزایش اندازه محفظه پیشرانه اشاره کرد. همچنین در طراحی جدید خنک کننده پیشرانه بهبود یافته و مکانی برای نصب باتری 12 ولت دوم تعبیه شده است.


در حالی که رنجر جدید تنها با کابین یک و نیم و دو ردیفه ارائه می‌شود اما یک نسخه تک ردیفه نیز برای آن در نظر گرفته شده است. قسمت کاربردی محفظه بار بهبود یافته و تجهیزات بیشتری برای ایمن سازی بار در نظر گرفته شده است. درب عقب اتومبیل تقویت شده و در صورت انتخاب مشتری یک پریز برق خانگی 400 واتی نیز ارائه خواهد شد.


در توصیف فضای داخلی فورد رنجر، این شرکت همچنان روی نسخه‌های گران قیمت تمرکز کرده و آن‌ها را به طرز محسوسی غنی‌تر و راحت‌تر کرده‌است. نمایشگر اطلاعات و سرگرمی این اتومبیل 10.1 یا 12 اینچی است و به صورت عمودی نصب شده است. در مورد دوم یک پنل تهویه داخل کابین نیز به صورت دستی وجود دارد. از دیگر امکانات سفارشی این پیکاپ می‌توان به ترمز دستی الکترومکانیکی و فرستنده وای‌فای اشاره کرد.


فضای داخل در نسبت به نسل قبل فورد رنجر بزرگ‌تر شده و همچنین امکانات زیادی روی کنسول مرکزی در نظر گرفته شده است. سیستم‌های کمک راننده زیادی برای این خودرو در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به دوربین‌های جانبی، کروز کنترل تطبیقی و سیستم خواندن علائم جاده‌ای اشاره کرد. همچنین حالت‌های رانندگی XL، XLS، XLT، اسپرت و Waildtrak برای فورد رنجر در نظر گرفته شده است.


پیشرانه توربو دیزل 4 سیلندری با گنجایش 2 لیتر از سری اکوبلو از نسل اول برای این پیکاپ باقی مانده است. در نسخه‌های مختلف یک توربوشارژ دو مرحله‌ای پیشرانه را تقویت کرده و در قوی‌ترین نسخه با دو توربوشارژ پیشرانه تقویت می‌شود. با توجه به پیشرانه‌های 5 سیلندری و سه لیتری F150 در ایالات متحده احتمال استفاده از آن‌ها برای فورد رنجر نیز وجود دارد اما هنوز پکیج کامل پیشرانه‌ها اعلام نشده است.


برای نسخه‌های دیزلی کم مصرف از جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک استفاده شده و برای فورد رنجر جدید جعبه دنده شش سرعته دستی جدیدی نیز در نظر گرفته شده است. بقیه تغییرات جدید در جعبه دنده‌ها به یک جعبه دنده ده سرعته اتوماتیک متکی است. این جعبه دنده ده سرعته دارای مبدل گشتاور بوده و باعث افزایش سرعت تعویض دنده و اضافه شدن حالت جداگانه برای یدک کشی دارد.

نسل جدید فورد رنجر رونمایی شد
در ساده‌ترین نسخه‌ها دیفرانسیل عقب حفظ شده است و در نسخه‌های دیگر دیفرانسیل تمام چرخ محرک برای فورد رنجر استفاده شده است.
فورد رنجر جدید در تایلند و آفریقای جنوبی تولید خواهد شد اما شروع فروش حتی در بازارهای کلیدی تا اواسط سال 2022 انجام نخواهد شد. در اروپا، پیکاپ فورد رنجر جدید در ابتدای سال 2023 عرضه شده و حتی بعدا از آن در ایالت متحده ارائه خواهد شد. اما باید این مورد را در نظر گرفت که بازار هدف برای فورد رنجر جدید فروش در بیش از 180 بازار در سراسر جهان است. علاوه بر همه این موارد فورد بلافاصله در حال آماده‌سازی مجموعه‌ای از بیش از 600 لوازم جانبی برای این پیکاپ است.

نظر دهید


در همین زمینه