شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ریماک نورا
رکورد شکن

 

کمپانی کروات اعدادی را به جا می‌گذارد که مخاطبین حوزه خودرو را سر جای خود میخکوب می‌کند. شاید از یک کمپانی نو پا که تنها 13 سال سن دارد انتظار چنین عملکردی را نداشته باشید اما ریماک فراتر از انتظارات عمل می‌کند. شتاب 0 تا صد 2 ثانیه‌ای، طی مسافت 4/1 مایل در 8.5 ثانیه و حالا حداکثر سرعت خودروهای الکتریکی که توسط این هایپر کار با ثبت 412 کیلومتر بر ساعت شکسته شد. این تست در پاپنبورگ آلمان که عموما برای دو مسیر 4 کیلومتری آن انتخاب می‌شود و توسط میرو زرنچویچ انجام شد.


برای انجام این تست، نورا بر روی مود حداکثر سرعت قرار گرفت که برای مشتریان به صورت الکترونیکی به 352 کیلومتر بر ساعت قفل شده است. از این خودرو تنها 150 دستگاه تولید شده و این شرکت در خصوص تجربه تاپ اسپید اعلام کرده که این 150 نفر می‌توانند در رویداد‌های مخصوص به مشتریان ریماک و تحت نظر و شرایط خاص این تاپ اسپید را تجربه کنند.


ریماک برای این کار تنظیم نشد و به صورت استاندارد با تایر‌های جاده‌ای میشلن کاپ 2 این رکورد را به دست آورد و تنها یک مهندس از میشلن برای تایید و بازرسی تایر‌ها در این تست حضور داشت. ریماک می‌گوید: «نورا پس از قوس و هنگام ورود به مسیر مستقیم 250 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و میرو با فشردن پدال گاز تا انتها، تمام 1914 اسب‌بخار قدرت را از چهار موتور الکتریکی بیرون کشید تا بتواند به چنین سرعتی دست پیدا کند. برای اندازه‌گیری دقیق سرعت از دستگاه Racelogic V-Box مبتنی بر GPS استفاده شد.»

 


مطمئنا زمان زیادی طول خواهد کشید تا هایپرکارهای الکتریکی بتوانند به بیشینه سرعت خودروهای درونسوز، خصوصا بوگاتی شیرون سوپر اسپرت با رکورد 490.48 کیلومتر بر ساعت برسند. در خصوص اینکه کدام هایپرکار الکتریکی می‌تواند این رکورد را جا به جا کند باید صبر کرد زیرا وعده‌های زیادی داده شده است.


لوتوس حداکثر سرعت بیش از 322 کیلومتر بر ساعت را برای اوایا وعده داده، پینین فارینا باتیستا بیش از 350 کیلومتر بر ساعت را هدف گرفته، لوسید ایر سال 2017 توانست 378 کیلومتر بر ساعت را لمس کند و آسپارک اول نیز برنامه‌ای برای رسیدن به 400 کیلومتر بر ساعت را ارائه داده است. البته باید منتظر نسل دوم تسلا رودستر نیز بمانیم.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه