شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مت ریماک در کنار محصولات دو برند خود
برند هیچ برنامه ای برای کنار گذاشتن پیشرانه درون سوز ندارد

جایگزین بوگاتی شیرون در راه است و مت ریماک، مدیرعامل برند بسیار هیجان‌زده است. او اخیرا در نشست Future of the Car به میزبانی فایننشال تایمز در لندن شرکت کرد و در حاشیه این رویداد، جزییاتی هم از این مدل موردانتظار و به طور کلی،‌ آینده بوگاتی را به اشتراک گذاشت. مدیرعامل بوگاتی می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای توقف تولید محصولات با پیشرانه‌های درون‌سوز وجود ندارد حتی اگر آن‌ها مجبور به پرداخت جریمه‌های متعدد شوند.

در واقع بوگاتی به قدری بر سر تصمیم خود مصمم است که مدیرعامل آن می‌گوید اگر مجبور شوند، حاضرند ایستگاه مخصوص سوخت هم در محل سکونت مشتریان خود بسازند. این اظهارات در پاسخ به سوالاتی درباره برنامه پیشنهادی ممنوعیت تولید خودروهای احتراقی بعد از سال ۲۰۲۵ مطرح شد. برای ریماک که اخیرا پیشرانه V16 جدید ‌تنفس‌طبیعی بوگاتی را معرفی کرده است، این «ممنوعیت» مشکل بزرگی نیست.

ریماک در اجلاس آینده خودروهای فایننشال تایمز در لندن گفت: «من هیچ دلیلی نمی‌بینم که تولید آن‌ها {خودروهای درون‌سوز} را بعد از سال ۲۰۳۵ متوقف کنیم. ما یک پیشرانه کاملا جدید توسعه داده‌ایم و می‌خواهیم از آن تا مدتی طولانی استفاده کنیم.» او با دفاع از این اظهارات می‌گوید: «من قوانین را خواندم و دلیلی نمی‌بینم که چرا این امر غیرممکن است. تیترهای خبری می‌گویند خودروهای احتراقی از ۲۰۳۵ ممنوع خواهند شد اما وقتی جزئیات را می‌خوانید، اصلا با چنین ادعایی مواجه نمی‌شوید. شما هنوز هم می‌توانید آن‌ها را بسازید، اما ممکن است جریمه‌هایی وجود داشته باشد.»


برنامه بوگاتی برای مقابله با آینده الکتریکی صنعت خودرو

مدیران خودروسازی معمولا درباره موضوعات خاص و دردسرساز با احتیاط صحبت می‌کنند، مخصوصا وقتی که موضوع درباره پیش‌بینی‌ها و قوانین مربوط به آینده باشد. اما این که ریماک به‌صراحت می‌گوید که «ممکن است جریمه‌هایی وجود داشته باشد.» نشان‌دهنده اعتماد تیم بوگاتی به پیشرانه‌های درون‌سوز احتراقی و قدرت بازار و مشتریان آن‌ها است.

AutomobileFa Bugatti ICE Continue 14030301 1

ریماک حتی راه‌حلی هم برای زمانی که ممکن است پمپ بنزین‌ها کم شوند ارائه داد: «شما می‌توانید با استفاده از سوخت‌های مصنوعی، پمپ بنزین‌های زیبای مخصوص بوگاتی برای خانه‌های صاحبان خودرو بسازید.» این ایده شاید در ابتدا کمی دیوانه‌وار به نظر برسد اما با یک دید منطقی می‌توان متوجه شد که چرا ریماک فکر می‌کند این ایده می‌تواند راه‌گشا باشد. مالکان مدل‌های الکتریکی همین الان هم می‌توانند خودروی خود را در خانه شارژ کنند. علاوه بر این، خدماتی هم وجود دارد که به محل سکونت کاربر می‌رود و باک بنزین خودروی او را پر می‌کند. با در نظر گرفتن تمام این موارد می‌توان گفت که ایده ریماک بیشتر از این که یک رویای دست‌نیافتی و نشدنی نباشد، قدم بعدی در راستای ارائه خدمات به صاحبان خودروهای درون‌سوز است.

 

ویژگی های جایگزین شیرون از زبان مدیرعامل

ریماک همچنین درباره جایگزین شیرون و ویژگی‌های برجسته آن صحبت کرد. در این موضوع که بوگاتی در حال وارد شدن به دوره جدیدی از تاریخ خود است شک و شبهه‌ای وجود ندارد. این موضوع شامل استانداردهای کیفی برند نیز می‌شود.

مدلی که قرار است جایگزین شیرون شود، هیچ قطعه مشترکی با خودروهای قبلی یا ریماک نورا ندارد. مدیرعامل بوگاتی در تلاش برای توضیح شیوه تفکر خود، مدل جدید را با یک ساعت مچی مقایسه کرده و می‌گوید: «-بعضی از ساعت‌ها پوشش شفافی در پشت خود ندارند. با این حال، شما می‌دانید که وقتی آن‌ها را باز کنید، همه چیز زیبا و چشم‌نواز است چون شما می‌دانید این ساعت برای کسانی که آن را تولید کرده‌اند، با اهمیت بوده و آن‌ها عشق و علاقه خود را نثار محصول کرده‌اند. من می‌خواستم با بوگاتی جدید هم همین کار را بکنم. همه‌چیز یعنی تمام اجرای خودرو حتی آن قطعات کوچکی که به چشم هیچ‌کس نمی‌آید، باید در بالاترین سطح کیفی خود باشند.»

این اظهارات واقعا دلگرم‌کننده به نظر می‌رسند و مجبور نیستیم برای راستی‌آزمایی آن‌ها مدت زیادی صبر کنیم چون مدل جایگزین شیرون به صورت رسمی در ماه آینده معرفی خواهد شد.

نظر دهید