شبکه‌های اجتماعی

غربیلک فرمان جدید U شکل تسلا دردسرساز شد
اتومبیل فارسی - فرمان جدید تسلا

استفاده در مدل S و مدل X جدید

 

 

بر اساس تصاویر جدید منتشر شده، تسلا تصمیم دارد نسخه‌های به روز شده و جدید مدل S و مدل X را همراه با تغییراتی از جمله کابین جدید، استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر و همچنین غربیلک فرمان U شکل عرضه کند.

البته هنوز به طور نهایی مشخص نشده است که آیا این نوع فرمان به طور قطع در نسخه‌های تولید انبوه این دو مدل به کار خواهد رفت یا خیر، اما انتشار تصاویر کابین مدل S و مدل X جدید حواشی زیادی را برای تسلا به همراه داشته است. در تازه‌ترین حاشیه ایجاد شده پیرامون این غربیلک فرمان جدید، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده آمریکا (NHTSA) اعلام کرده است که نمی‌توان در مورد رعایت استانداردها و ایمنی لازم در استفاده از این نوع فرمان اظهار نظر قطعی کرد. برای اظهار نظر دقیق باید اطلاعات و جزئیات بیش‌تری از آن در اختیار قرار گیرد.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که نه تنها استفاده از غربیلک فرمان U شکل مزیت خاصی نسبت به غربیلک‌های متداول دایره‌ای شکل ندارد، بلکه مانورهای سریع در سرعت‌های پایین را نیز دشوارتر خواهد کرد.

 

غربیلک‌های فرمان گرد و حتی D شکل برای رانندگی روزمره و شهری بسیار کاربردی و قابل پذیرش است اما استفاده از غربیلک فرمان U شکل تنها در خودروهای مسابقه‌ای که فرمان آن‌ها دارای دور گردش محدودی است کاربرد دارد زیرا در این نوع اتومبیل‌ها قرار نیست راننده با این نوع از فرمان‌ در ترافیک‌های شهری مانور داده یا در فضای تنگ میان دو خودروی دیگر پارک دوبل کند!

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه