شبکه‌های اجتماعی

خالق 208 پژو را ترک می‌کند
Automobile Farsi - Gilles Vidal

با جذب ژیل ویدال توسط رنو

ژیل ویدال، سرطراح سابق پژو که به تازگی جای خود را به ماتیاس هوسن داده، از نوامبر 2020 به لائورنس ون در اَکر و آلخاندرو مزونرو رومانوس در تیم طراحی رنو می‌پیوندد. مدت زیادی از انتشار خبر پیوستن آقای رومانوس، سرطراح پیشین سئات، به رنو نمی گذرد و به نظر می‌رسد رنو با جذب این دو نیروی تازه نفس قصد دارد تحولی جدی در طراحی محصولات خود ایجاد کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ژیل ویدال قرار است به عنوان سرطراح رنو در این گروه خودروسازی مشغول به فعالیت شود، در حالی که مزونرو رومانوس سمتی مشابه او در برند داچیا خواهد داشت.
ژیل ویدال برای بیش از 10 سال مرکز طراحی پژو را مدیریت می کرد و تمام دوره کاری خود (بیش از 25 سال) را در گروه PSA مشغول به فعالیت بوده است. پیش از این که او سرطراح پژو باشد، به عنوان مدیر طراحی خودروهای کانسپت پژو در این شرکت فعال بود.
ژیل ویدال در دوره طولانی فعالیت خود در پژو، طراحی مدل‌های موفقی را در کارنامه خود دارد. خودروهایی مانند پژو 3008 که به عنوان خودروی سال 2017 انتخاب شد و یک دوره جدید طراحی را در پژو ایجاد کرد و پژو 208 که عنوان خودرو سال 2020 را به دست آورد.
ژیل ویدال دانش آموخته طراحی وسایل نقلیه از مرکز هنری کالج طراحی وِوِی سوییس در سال 1995 است. او در سال 1996 به گروه PSA پیوست.

نظر دهید


در همین زمینه