شبکه‌های اجتماعی

افزایش تولید و ورود به بازارهای جدید

 

 با نزدیک شدن به آغاز فروش مدل جدید تویوتا تاکوما، خطوط تولید این خودرو در حال آماده شدن است. طبق آخرین پستی که در Tacoma4Gمنتشر شده، به نظر می‌رسد که تویوتا اهداف و برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای خودروی محبوب خود دارد و می‌خواهد تولید سالانه آن را به حداقل ۳۳۷ هزار دستگاه برساند.

 

در صورت درست بودن این اعداد، ‌شاهد یک افزایش ۴۲ درصدی نسبت به فروش سالانه ۲۳۷ هزار دستگاهی تویوتا تاکوما در سال ۲۰۲۲ خواهیم بود. رشد چشمگیر تولید سالانه به معنای این است که تویوتا می‌خواهد جایگاه برتر تاکوما در میان دیگر پیکاپ‌های سایز متوسط را تثبیت کند. از رقبای اصلی تویوتا تاکوما می‌توان به فورد رنجر و نیسان فرانتیر اشاره کرد که هر دو در چند سال گذشته، دچار تغییر و تحولات متعددی شده‌اند.

در این پست گفته شده که فرآیند تولید از دوم اکتبر کلید خورده و تولید انبوه سفارشات اختصاصی نسل چهارم تویوتا تاکوما نیز از تاریخ سیزدهم اکتبر شروع شده است. برنامه این خودروساز ژاپنی این است که با شروع ژانویه ۲۰۲۴، تولید هفتگی تویوتا تاکوما به ۶۴۸۰ دستگاه برسد.

 

نسل چهارم تویوتا تاکوما ظاهر و شخصیت خشن‌تر و قوی‌تری دارد که تا حدودی، یادآور برادر بزرگ‌تر خود یعنی مدل توندرا است. این خودرو در نسخه‌ها و آپشن‌های متنوعی عرضه خواهد شد. یکی از آن‌ها، تاکوما تریل‌هانتر است که در نوع خود، اولین به شمار می‌رود. همچنین در کنار این نسخه، تویوتا تاکوما TRD Pro را خواهیم داشت که قدرتمندترین نسخه این مدل آف‌رود محسوب می‌شود.

 

 

یکی از ویژگی‌های برجسته تویوتا تاکوما جدید، پیشرانه هیبریدی i-Force Max آن است که توانایی تولید ۳۲۶ اسب‌بخار  قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. نزدیک‌ترین رقیب او از این لحاظ، فورد رنجر رپتور است که موتور ۳ لیتری V6 توربوشارژ آن می‌تواند ۴۰۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند اما همچنان گشتاور کم‌تری دارد. در رتبه‌های بعدی نیز چند مدل از جنرال‌موتورز مثل سیلورادو، کنیون و فرانتیر دیده می‌شوند.

 

نسخه‌های غیرهیبریدی تویوتا تاکوما نیز توانایی تولید تا ۲۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. تویوتا در بخش جعبه‌دنده دو گزینه استاندارد ۸ سرعته اتوماتیک و ۶ سرعته دستی را به مشتریان این خودرو ارائه می‌کند. انتظار می‌رود که عرضه نسخه‌های غیرهیبریدی تویوتا تاکوما تا اواخر امسال شروع شود. نسخه‌های قدرتمندتر هیبریدی هم تا اوایل سال ۲۰۲۴ به بازار ورود خواهند کرد. تویوتا امیدوار است که افزایش تولید مدل‌های متنوع تاکوما به پرداخت حق و حقوق سهام‌داران این برند ژاپنی منتهی شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه