شبکه‌های اجتماعی

نسخه 20 سالگی آئودی TT عرضه شد

با ادای احترام به کانسپت TTS رودستر

باورش شاید سخت باشد، اما از معرفی اولین آئودی TT 20 سال گذشته است. آئودی برای ارج نهادن به عمر دو دهه این مدل کوچک، نسخه مخصوصی به نام 20th Anniversary Edition را عرضه کرده است. این بسته ظاهری به شکل محدودی در سراسر جهان فروخته خواهد شد، اما آئودی نمی‌گوید که به طور دقیق، چه میزان از آن تولید شده و یا می‌شود.
آئودی رنگ خاص خاکستری متالیک آویاتور را برای این نسخه در نظر گرفته و البته خریداران آمریکایی، امکان انتخاب رنگ خاکستری متالیک نیمبوس را هم دارند. در هر صورت، رنگ بدنه خودرو خاکستری است و در داخل، شاهده استفاده از چرم مرغوب ناپا با رنگ قهوه‌ای موکاسین و رگه‌های طلایی و زردرنگ هستیم. آئودی به یاد اولین کانسپت TTS که سال‌ها پیش معرفی شده و از رنگ‌های مشابهی بهره می‌برد، این رنگ‌ها را انتخاب کرده است.
از دیگر ویژگی‌های متمایزکننده این نسخه می‌توانیم به عناصر مشکی‌رنگ در بدنه، چرخ‌های مخصوصی 19 اینچی 5 لبه، چراغ‌های جلو OLED (که از TT RS قرض گرفته شده.) و همچنین لوله اگزوز جدید در عقب اشاره کنیم. همان‌طور که انتظار می‌رود، لوگوی مخصوص 20 سالگی TT نیز در بخش‌های مختلف خودرو دیده می‌شود.
مشخصات فنی این نسخه دست‌نخورده باقی ماننده و همانند آئودی TT استاندارد است که شامل یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید 228 اسب بخار را دارد که از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعت دو کلاچ، به هر 4 چرخ فرستاده می‌شود. این نسخه مخصوص در هر دو مدل کوپه و رودستر عرضه خواهد شد، اما طرفداران نسخه‌های قدرتمندتر TT نباید منتظر این بسته باشند چون این نسخه مخصوص برای مدل‌های قدرتمندی مثل TTS و RS عرضه نخواهد شد. قیمت نسخه کوپه از 52.900 دلار و نسخه رودستر از 56.800 دلار شروع می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه