شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سدان جدید گریت‌وال
عرضه توسط یک برند تازه‌تاسیس

گریت وال موتورز در حال آماده‌سازی برای افتتاح و تاسیس یک برند الکتریکی دیگر است و تیزر تبلیغاتی اولین محصول آن (که به نظر می‌رسد یک سدان بزرگ لوکس است) را هم منتشر کرده است.

این برند جدید فعلا با کد داخلی ZX شناخته می‌شود و با برندهای رده‌بالای بازار چین رقابت خواهد کرد. تصویر تبلیغاتی منتشرشده نیز طرحی اولیه از یک سدان لوکس که مشخصا طول زیادی هم دارد را به نمایش می‌گذارد. بین این محصول و هونگچی H9 می‌توان تشابه‌هایی یافت اما مدل مرموز جدید قطعا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

در این تصویر می‌بینیم که همانند هونگچی H9، چراغ‌های عقب خودرو رو به پایین کشیده شده‌اند و همچنین، از کناره‌ها تا پنل‌های انتهایی خودرو ادامه یافته‌اند. در این طرح، چرخ‌ها نیز بیشتر از حد معمول بزرگ به نظر می‌رسند و طبیعتا انتظار می‌رود که نسخه تولیدی احتمالی خودرو، سوار بر چرخ‌های کوچک‌تری باشد. با این حال، چندان دور از انتظار نیست که نسخه تولیدی از رینگ‌های ۲۲ یا حتی ۲۳ اینچی استفاده کند.

الهام گرفتن از مدل H9 ظاهرا در کناره‌ها هم ادامه دارد چون یک نوار کرومی در این بخش دیده می‌شود که تا پنل جلویی خودرو ادامه یافته و سپس به شکلی زاویه‌دار، رو به بالا رفته است. عناصر کرومی دیگری هم در بخش‌های متفاوت خودرو مثل کنار پنجره‌ها یا آینه‌های کناری خودرو دیده می‌شود.

اطلاعات چندان دیگری از این مدل مرموز در دسترس نیست اما با طول احتمالی ۵.۵ متر، این محصول از هونگچی H9 که طول آن به ۵.۱ متر می‌رسد هم بزرگ‌تر خواهد بود. این خودرو همچنین طول بیشتری هم نسبت به مدل‌های ب‌ام‌و i7 و یا مرسدس‌بنز اس‌کلاس دارد و سرنشینان آن حتما از فضای داخلی جادار و وسیعی بهره‌مند خواهند شد. البته یک نکته نه چندان منطقی هم در این طرح اولیه دیده می‌شود و آن هم کاپوت نسبتا طولانی است که برای خودرویی که قرار است انحصارا یک مدل الکتریکی باشد، انتخاب عجیبی به نظر می‌رسد.

گریت وال موتورز احتمالا از نمایشگاه پکن که در ماه آپریل برگزار می‌شود به عنوان فرصتی برای نمایش مدل مفهومی اولیه این خودرو استفاده خواهد کرد. از فصل چهارم سال ۲۰۲۴ نیز به عنوان زمان مناسبی برای عرضه رسمی خودرو یاد شده است.

نظر دهید


در همین زمینه