شبکه‌های اجتماعی

نیو EC6 برای رقابت با تسلا Y آماده شد
Automobile Farsi - NIO EC6

با معرفی نسخه کوپه نیو ES6

نیو، در ششم دی ماه در "روز نیو 2019" از دست آورد‌ها جدید خود رونمایی کرد که شامل یک بسته باتری 100 کیلووات ساعتی، شارژر خانگی جدید و البته سومین محصول تولید انبوه این شرکت می‌شود.

بعد از مدل‌های ES8 و ES6، EC6 سومین کراس‌اووری است که از سوی نیو معرفی می‌شود و در قامت یک کراس‌کوپه متوسط تمام الکتریکی ظاهر شده است. نیو EC6 از همان زبان طراحی خانواده نیو پیروی می‌کند. طراحی کوپه مانند ظریف، پویا، و پیشرو که ضریب درگ فوق العاده 0.27 را ارائه می‌کند.
نیو EC6 در حقیقت همان ES6 است که طراحی نمای عقب آن به شکل فست بک در آمده است. تغییر زاویه سقف از ستون B آغاز می‌شود و با انحنایی ظریف به قسمت انتهایی خودرو متصل می‌شود. با این اتفاق هر چند نیمه عقب خودرو به شکل رایج کوپه‌های امروزی در آمده و استایل اسپرت‌تری را عرضه می‌کند، اما کاهش فضای سر سرنشینان عقب را در پی خواهد داشت.
ویژگی جالب دیگر در طراحی نیو EC6 سقف شیشه‌ای آن است که نیو نام Panoramic Skylight Glass Sunroof را روی آن گذاشته است. یک شیشه یکپارچه به مساحت 2.1 متر مربع که باعث می‌شود فضای وسیع‌تر احساس شود. این نوع سانروف در خودروهایی مانند جگوار I-Pace و پورشه کاین کوپه نیز به کار گرفته شده است.
نسخه پرفورمنس نیو EC6 در جلو از یک موتور مغناطیسی 160 کیلوواتی نیرو می‌گیرد و در عقب به یک موتور القائی 240 کیلوواتی مجهر شده است. نسخه اسپرت نیز به دو موتور مغناطیسی ثابت با توان 160 کیلوواتی مجهز شده که به این خودرو اجازه شتاب گیری 5.6 ثانیه‌ای را می‌دهد. نسخه پرفورمنس تنها به 4.7 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر میزان پیمایش برای نسخه‌های پرفورمنس و اسپرت نیز به ترتیب 615 و 605 کیلومتر با هر شارژ اعلام شده است.
نیو سفارش‌های این خودرو را از اکنون دریافت می‌کند، اما جزییات آن در ژوییه مشخص می‌شود و نخستین سری تحویل آن در سپتامبر 2020 انجام خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه