شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تفسیر مدرن تبلیغاتی از سیتروئن دی‌اس کلاسیک
با الهام از گذشته و نگاه به آینده

از زمان جدایی از سیتروئن، DS Automobiles در تلاش بوده تا هویت طراحی منحصر به‌فرد متناسب با محصولات مرغوب و لوکس خود را پیدا کند. در راستای ارتقای حضور خود، خودروساز فرانسوی اکنون به مدل نمادین سیتروئن DS به عنوان الهام‌بخش برای خودروی پرچم‌دار آینده‌اش چشم دوخته و قصد دارد به تدریج برخی از عناصر طراحی آن را در سراسر خط تولید خود ادغام کند.

این اعلامیه توسط مدیرعامل دی‌اس یعنی الیویه فرانسوا که همچنین مدیرعامل فیات و مدیر بازاریابی استلانتیس است مطرح شد. فرانسوا معتقد است که دی‌اس اتومبیلز به عنوان یک برند جدید با میراث غنی، در موقعیتی منحصر به فرد قرار دارد و باید از این میراث بهره ببرد تا هویت منحصر به‌فردی برای خود ایجاد کند و از محصولات اصلی گروه استلانتیس متمایز شود.


توضیح مدیرعامل دی اس درباره مدل موردانتظار جدید

یک محصول پرچم‌دار آتی که از مدل نمادین دی‌اس دهه ۱۹۵۰ الهام گرفته شده است، نقش محوری در بازآفرینی برند خواهد داشت زیرا این شرکت در مسیر تمرکز بر خودروهای الکتریکی گام برمی‌دارد.

فرانسوا به اتو اکسپرس گفت: «در تاریخ صنعت خودروسازی، چند مدل وجود دارند که به خاطر آیرودینامیک بسیار بالا نمادین شده‌اند. ممکن است انگلستان جگوار E-Type را داشته باشد، اما مطمئناً مدل‌های DS دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هم دقیقا همین‌طور بودند. آن‌ها ظاهری فوق‌العاده افسانه‌ای داشتند، طراحی نمادینی که همه آن را شناختند، همه آن را دوست داشتند و همه آن را به یاد می‌آورند.»

مدیرعامل در ادامه افزود: «اگر بتوانیم به این DNA طراحی متصل شویم، می‌توانیم بهترین و مهم‌تر از همه، معنادارترین خودروی الکتریکی با طراحی آیرودینامیک در دنیای برندهای جدید داشته باشیم.»
او سپس یک گام فراتر رفت و مدل موردانتظار را به این شکل توصیف کرد: «یک محصول DS خالص باید بزرگ، گران و شگفت‌انگیز باشد. همه عاشق آن خواهند شد. ما می‌توانیم خودروهای احساسی، خمیده و بسیار الهام‌بخشی را بسازیم که از طرفی هم محصولات با ذات فرانسوی و آیرودینامیک خواهند بود. به زودی آن را به شما نشان خواهم داد.»

 

شرایط موردنیاز برای ساخت خودروهای الکتریکی تازه

در مورد زیرساخت‌های خودروی جدید الکتریکی، دی‌اس از بهترین قطعات و پلتفرم‌های استلانتیس استفاده خواهد کرد تا محصول نهایی تا جای ممکن، به هیجان‌انگیزترین نسخه خود تبدیل شود. فرانسوا اشاره کرد که «DS خالص» یکی از اولین خودروهایی خواهد بود که از بسته باتری جدید استلانتیس که بیش از ۷۰۰ کیلومتر رنج الکتریکی دارد بهره‌مند می‌شود. این باتری احتمالا همان باتری ۹۸ کیلووات ساعتی است که اخیرا در مدل پژو E-3008 نیز به کار گرفته شده بود.



البته مهم‌تر از همه، اشاره مدیرعامل به یک تنظیمات شاسی مخصوص خود برند بود. او تا آنجا پیش رفت که به ویژگی قابل تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق هیدرولیک که در مدل اصلی DS و بعدها در سدان‌های سیتروئن استفاده شده بود، اشاره کرد و گفت: «من هنوز هم ایده سیستم تعلیق هیدرولیک را دوست دارم. نه فقط برای پایین رفتن در حین رانندگی، بلکه برای بالا رفتن به منظور تسهیل در ورود. منظورم این است که مردم شاسی‌بلندها را به همین دلیل دوست دارند.»

در حالی که فعلا مشخص نیست آیا استلانتیس چنین سرمایه‌گذاری بزرگی در تحقیق و توسعه برای یک برند خاص انجام خواهد داد، عملکرد مشابهی می‌تواند از طریق یک سیستم تعلیق فعال پیشرفته که بر راحتی و اصلاح سواری تمرکز دارد به تحقق سریع‌تر اهداف دی‌اس کمک کند.

دی‌اس رسماً تأیید کرده که یک مدل جدید تمام‌الکتریکی در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد که بر روی پلتفرم STLA Medium سوار است. تصاویر جاسوسی اخیر نشان می‌دهد این خودروی الکتریکی که شایعه شده است DS8 نام دارد، بدنه کراس‌اوور فست‌بک خواهد داشت و ظاهر آن با یک خط سقف آیرودینامیک و چراغ‌های LED با طراحی جدید تقویت شده است. مشخص نیست که فرانسوا به این مدل اشاره می‌کند یا یک مدل بزرگ‌تر و لوکس‌تر که شباهت بیشتری به مدل اصلی سیتروئن DS دارد.


هدف دی اس بهره مندی از موفقیت گذشته است

در هر صورت، مدیرعامل برند می‌خواهد ویژگی‌های طراحی الهام‌گرفته از گذشته به تدریج به خط تولید سایر محصولات منتقل شود: «ما متوجه شدیم که می‌توانیم این طراحی، این زبان جدید را به خودروهای کوچک‌تر گسترش دهیم. آن‌ها دقیقا شبیه به مدل اصلی نخواهند بود، اما انتقال این ژن به دسته‌های مختلف خودروها کار سختی نیست.»

یک طرح اولیه توسط دی‌اس اتومبیلز در آوریل ۲۰۲۳ منتشر شد که تفسیر مدرنی از سیتروئن DS (پرنده نمادین از فیلم "Fantomas Unleashed" در سال ۱۹۶۵) را به تصویر کشید. در ابتدا این گونه تصور می‌شد که این تصویر صرفا برای یک نمایشگاه موقتی که خودروهای نمادین از فیلم‌های لوئیس دو فونس را به نمایش می‌گذاشت ایجاد شده است. با این حال، اظهارات اخیر مدیرعامل دی‌اس اتومبیلز باعث احیای این امید شد که ممکن است این طرح اولیه پیش‌نمایشی از طراحی خودروی پرچم‌دار آینده و زبان طراحی آن باشد.

AutomobileFa DS Automobiles Defunes Sketch Poster

نشریه بریتانیایی اتو اکسپرس حدس می‌زند که مدل جدید می‌تواند یکی از ۸ خودرویی باشد که بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ معرفی و بر روی سازه STLA Large سوار خواهند شد. از نظر زمان‌بندی عرضه، مدل مرموز موسوم به «DS خالص» می‌تواند درست به موقع برای هفتادمین سالگرد سیتروئن DS در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

نظر دهید


در همین زمینه