شبکه‌های اجتماعی

از پلت‌فرم ماژولار تا معرفی مدل‌های جدید در غرفه بی‌وای‌دی‌ در نمایشگاه گوانژو
Automobile Farsi - BYD booth at the Guangzhou Auto Show

پلت‌فرم اختصاصی بی‌وای‌دی برای خودروهای الکتریکی رونمایی شد

 

 

نمایشگاه خودروی گوانژو چین تا 28 نوامبر یعنی سه روز دیگر ادامه دارد و به عنوان یکی از سه نمایشگاه بزرگ خودروی چین به حساب می‌آید. در این مدت برندهای چینی و بین المللی آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند، مانند شرکت‌های گریت‌وال، چری و چانگان اما در این میان، این بی‌وای‌دی است که در مقایسه با دیگر شرکت فعالیت بیشتری در زمینه انواع انرژی‌های نو و ارائه دستاوردهای خود در این خصوص انجام داده است.

 

AutomobileFa BYD Guanzho 01


در نمایشگاه خودروی گوانژو، بی‌وای‌دی از یوان پلاس، Dolphin eStarPro ، بی‌وای‌دی سانگ پرو 2022 و بی‌وای‌دی ویرانگر رونمایی کرد. اگرچه که به نظر می‌رسد در کل حرکت بزرگی صورت نگرفته است اما واقعیت‌ها ثابت کرده‌اند که غرفه بی‌وای‌دی هنوز شلوغ است.


سری جدید بی‌وای‌دی یوان پلاس
بی‌وای‌دی یوان پلاس به عنوان یک شاسی‌بلند کامپکت، از زمانی که تولید آن لو رفت تاکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده‌است. این اتومبیل اولین شاسی‌بلندی است که از پلت‌فرم خودروهای الکتریکی «دراگون فیس3» از جدیدترین زبان طراحی بی‌وای‌دی بهره‌مند شده است.

 

AutomobileFa BYD Yuan Plus 01


در این نمایشگاه تمرکز بی‌وای‌دی برای یوان پلاس طراحی داخلی آن است. طبق بیانیه رسمی بی‌وای‌دی در حاشیه نمایشگاه گوانژو، طراحی داخلی یوان پلاس از مفهوم « فضای ریتمیک» ساخته شده‌است. مایکل پاگانتی مدیر ارشد طراحی بی‌وای‌دی شخصا طراحی داخلی یوان پلاس را برعهده داشته است.

 

AutomobileFa BYD Yuan Plus 02


یوان پلاس از نظر پیشرانه از دارای پیشرانه‌ای با قدرت 204 اسب‌بخار است. پیشرانه یوان پلاس در دو حالت رانندگی 430 و 510 کیلومتر قدرت پیمایش را فراهم می‌کند. بر اساس اطلاعات رسمی، یوان پلاس در روز سال نوی میلادی برای پیش فروش به بازار عرضه شده و سه ماهه اول سال 2022 تحویل مشتریان خواهد شد.

 

بی‌وای‌دی سانگ پرو مدل 2022
دیگر خودرویی که در غرفه بی‌وای‌دی به نمایش گذاشته شد، بی‌وای‌دی سانگ پرو 2022 بود. به عنوان یک مدل اصلاح شده نمای بیرونی و داخلی ارتقا یافته و جذاب‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسد. این مدل نیز تا یک ماه دیگر به بازار چین ارائه خواهد شد.

 

       بخوانید > عرضه بی‌وای‌دی سانگ پرو جدید در چین

 

بی‌وای‌دی ویرانگر
بی‌وای‌دی ویرانگر در اصطلاح اولین مدل از سری «کشتی‌های جنگی» بی‌وای‌دی است. این مدل از بی‌وای‌دی مجهز به فناوری پلت‌فرم تازه « e-platform 3» است و همچنین از فناوری سوپر هیبریدی DM-i برخوردار است. البته این اتومبیل در نهایت از سبک طراحی مشابهی مانند یوان پلاس بهره برده است. البته طراحان بی‌وای‌دی تلاش کرد‌ه‌اند از مفهوم طراحی خاصی برای این مدل استفاده کنند و همچنین آن را به سبک جدید لوگو این شرکت مجهز کرده‌اند.

 

AutomobileFa BYD Destroyer 01


از نظر قدرت، بی‌وای‌دی ویرانگر مچهز به سیستم پلاگین هیبرید با پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 110 اسب‌بخار بوده و از باتری الکتریکی خاص DM-i نیز برای پیشرانه الکتریکی برخوردار است.

 

بی‌وای‌دی علاوه بر خودروهای جدید در غرفه خود چه چیز دیگری نشان می‌دهد؟
بی‌وای‌دی در حاشیه نمایشگاه از برنامه آینده خود با نام شبکه اقیانوس صحبت به میان آورد و بر اساس اطلاعات به دست آمده این خودروهای جدید شامل سه سری «Marine life series 0» یا «سریال زندگی دریایی»، سری «کشتی‌های جنگی» و e series می‌شود که به ترتیب مدل‌های دلفین و ocean-X مربوط به سری اول، ویرانگر 05 و ویرانگر 07 از سری دوم و در کلاس سدان هستند، همچنین در سری «کشتی‌های جنگی» دو مدل شاسی‌بلند و یک مدل MPV در آینده ارائه خواهد شد و در نهایت 5 مدل برای سری سوم است.

 

AutomobileFa BYD Guanzho 02


بی‌وای‌دی در این مدت روش بازاریابی جدیدی را تجربه کرده که شامل مدل آنلاین و آفلاین و روش‌های ارتباطی جدید می‌شود. گفتنی است که سری Marine life series عمدتا تمام برقی بوده و سری کشتی‌های جنگی از پلت‌فرم 3 برخوردار بوده و به فناوری سوپر پلاگین هیبرید مجهز هستند.

 

بی‌وای‌دی e-platform 3
بی‌وای‌دی که عمیقا در زمینه انرژی‌های نو در صنعت خودروسازی فعالیت می‌کند اخیرا دو پلت‌فرم مجزا برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی را طراحی و ساخته است. BYD e-platform3 مخصوص خودروهای تمام الکتریکی با منطق توسعه ابزارهای هوشمند کمک راننده است. هدف دیگری که از طراحی این پلت‌فرم دنبال شده است، ارتقا ایمنی و همچنین بهینه‌سازی بهره‌وری در استفاده از منابع انرژی خودرو است. از مزیت‌های این شاسی و پلت‌فرم ماژولار شده سازگاری آن با انواع عملکردی دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک است و مقیاس پذیری بالایی دارد.

 

AutomobileFa BYD e platform 01


در این میان e-platform 3 از لایه شاسی، لایه ولتاژ بالا، لایه ولتاژ پایین و لایه بدنه تشکیل شده که معماری کلی خودروهای بی‌وای‌دی را شکل داده و کاستی‌های عملکردی خودروهای الکتریکی را از بین می‌برد. این پلت‌فرم همچنین قابلیت بالایی در هوشمدسازی اتومبیل داشته و این در حالی است که با ابن پلت‌رم بی‌وای‌دی قابلیت طراحی خودروهای کوچک در کلاس‌های مختلف تا خودروهای بزرگ را فراهم کرده است.

 

AutomobileFa BYD e platform 02

 

 

نظر دهید


در همین زمینه