شبکه‌های اجتماعی

7 مدل الکتریکی فورد برای عرضه در بازار اروپا آماده می‌شود
اتومبیل فارسی - 7 خودرو الکتریکی آینده فورد

از سرمایه‌گذاری مشترک با ترکیه تا توسعه کارخانه در کلن آلمان

 

فورد بخشی موسوم به مدل E را برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی در سراسر جهان تاسیس کرده است. گام بعدی در این راستا، برنامه‌ریزی برای عرضه خودروهای برقی در بازار اروپا است، جایی که فورد حتی پس کاهش تولید خودرو در سال‌های گذشته یک بازیگر اصلی باقی مانده است. فورد با توجه به تولید روزافزون خودروهای الکتریکی تنها یک مدل در سبد محصولات خود داشته و این کراس‌اوور فورد موستانگ Mach-E که از ایالات متحده با قیمت 48 هزار یورو وارد شده است. گفتنی است فروش ون‌های برقی فورد ترانزیت در سه ماهه دوم 2022 آغاز خواهد شد و در قرار است در برنامه آینده این شرکت 7 وسیله نقلیه الکتریکی جدید تا سال 2024 گنجانده شود.

 

پیش از پایان سال جاری میلادی طبق برنامه‌ریزی‌ها یک کراس‌اوور سایز متوسط ارائه خواهد شد که روی پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن بنا شده است و قرارداد طراحی آن سه سال پیش منعقد شده است. تنها تاکنون فقط برد تخمینی حدود 500 کیلومتر در هر بار شارژ برای آن اعلام شده و ظاهرا از نظر فنی بسیار شبیه به ID 4 فولکس‌واگن است و از نظر بدنه کاملا متفاوت خواهد بود.

 

تولید این اتومبیل جدید در کارخانه اصلی فورد در کلن آلمان انجام خواهد شد. بازسازی این شرکت یک سال پیش آغاز شده و در ابتدا یک میلیارد دلار برای آن اختصاص یافته و تاکنون بیش از 2 میلیارد دلار برای آن هزینه شده است. دلیل این موضوع تولید کراس‌اوور دیگری علاوه بر مدل یاد شده برای سال 2024 است و از دیگر برنامه‌های فورد تولید باتری‌های کششی در اروپا است.

 

سومین محصول اعلام شده در بخش سواری، نسخه الکتریکی کراس اوور فورد پوما است که در حال حاضر با پشت سرگذاشتن فیستا به پرفروش‌ترین مدل این برند در اروپا تبدیل شده است. تولید این مدل در رومانی سازماندهی شده است. در این کارخانه نمونه بنزینی و دیزلی فورد پوما نیز تولید می‌شود.

 

چهار مدل الکتریکی در بخش خودروهای تجاری نشان دهنده دو خانواده جدید در سبد محصولات فورد است. انتظار می‌رود در سبد محصولات تجاری الکتریکی فورد یک ون سفارشی فورد ترانزیت ساخت ترکیه و یک مینی‌بوس سفارشی فورد تورنئو در سال 2023 تولید شود. برای سال 2024 نیز «هیلز» خودروی کوچک برقی این شرکت معرفی خواهد شد که به عنوان حمل بار و مسافر به کار گرفته خواهد شد. گفتنی است مدیریت کارخانه رومانی جایی که این محصولات تجاری تولید می‌شود به شرکت سرمایه‌گذاری مشترک فورد اوتوسان واگذار خواهد شد. این شرکت در واقع سرمایه‌گذاری مشترک فورد و ترکیه است.

 

علاوه بر این محصولات، فورد با شرکت‌های ترکیه یادداشت تفاهمی امضا کرده که بر اساس آن کارخانه‌ای برای تولید باتری‌های کششی مخصوص خودروهای تجاری در نزدیکی آنکارا تاسیس کند. ظرفیت این کارخانه در مرحله اول 30 گیگاوات ساعت بوده که با افزایش آن به 45 گیگاوات ساعت خواهد رسید.

 طبق برنامه‌ریزی انجام شدئه فورد تا سال 2026 باید فروش خودروهای الکتریکی خود در اروپا را به 600 هزار دستگاه در سال رسانده و فروش جهانی این دسته از اتومبیل را از 2 میلیون خودرو فراتر ببرد. استراتژی فورد برای سال 2035 این است برای بازار اروپا صرفا خودرو الکتریکی تولید و به بازار عرضه کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه