شبکه‌های اجتماعی

کامیون هیبریدی رولزرویس با 1865 اسب‌بخار قدرت را ببینید !
اتومبیل فارسی - کامیون کانسپت رولزرویس

کاهش 20 تا 30 درصدی تولید گاز CO2

 

 

امروزه بسیاری از خودروسازان در حاۀ تولید خودروهای هیبریدی در کلاس‌ها و سگمنت‌های مختلفی هستند. اما رولزرویس مانند همیشه شگفتی جدیدی خلق کرده است و با نمایش یک مدل مفهومی، پای قوای محرکه هیبریدی را به کامیون‌ها نیز باز کرده است!

 

 در این کانسپت جدید از ترکیب باتری‌های بسیار بزرگ و پر توان در کنار موتور دیزلی کوچکتر استفاده شده است. این ترکیب باعث حفظ کارایی و عملکرد فنی در عین کاهش 20 تا 30 درصدی تولید گاز CO2 خواهد شد. در این مدل مفهومی در زمان پایین رفتن از سرازیری، باتری‌ها شارژ شده و سپس در زمان بالا آمدن از شیب‌ها از انرژی ذخیره شده باتری‌ها استفاده خواهد شد.

 

قوای محرکه هیبریدی به کار رفته در این کامیون توانایی تولید 1560 اسب بخار قدرت را دارا است و جایگزین موتورهای 16 سیلندر سری 4000 با 2500 اسب بخار قدرت می‌شود. با این حال، رولزرویس می گوید عملکرد فنی یکسان خواهد بود. قدرت این مجموعه تا 1865 اسب بخار نیز قابل افزایش خواهد بود.

این کامیون کانسپت در نمایشگاه MINExpo 2021 که یک نماشگاه تخصصی معادن است و از 26 تا 29 سپتامبر در لاس وگاس برگزار می‌شود به نمایش در خواهد آمد.

 

 

شرکت تولید کننده موتورهای دیزلی MTU و رولزرویس به شدت در حال سرمایه گذاری بر روی منابع انرژی تجدیدپذیر هستند. در کنار استفاده از انرژی الکتریکی، استفاده از سوخت‌های هیدروژنی نیز یکی دیگر از راهکارهای در حال بررسی و مطالعه است. این شرکت امیدوار است موتورهای سوخت هیدروژنی را تا سال 2023 به بهره‌برداری برساند.

 

AutomobileFa RollsRoyce Haul Truck Concept

 

 

نظر دهید