شبکه‌های اجتماعی

رنو کولئوس فیس‌لیفت پاییز به بازار می‌آید

امکانات بیش‌تر برای شاسی بلند بزرگ رنو

کم‌تر از یک سال پیش بود که عکس‌های جاسوسی از رنو کولئوس فیس‌لیفت منتشر شده بود. اکنون رنو به صورت رسمی از تغییرهای بزرگ‌ترین SUV خود رونمایی کرده که برخی از این تغییرها شایان توجه است. نخستین سفارش‌های رنو کولئوس فیس‌لیفت از ماه آینده ثبت خواهد شد و این خودروساز فرانسوی تصمیم دارد سری اول آن را در ماه مهر به مشتری‌های خود تحویل دهد.

در ابتدا به تغییرهای ظاهری رنو کولئوس فیس‌لیفت اشار می‌کنیم. در نمای جلو یک جلوپنجره جدید با جزییات بیش‌تر برای رنو کولئوس طراحی شده است. طراحی قسمت پایین سپر نیز اندکی تغییر کرده و سک نوار کرومی به آن اضافه شده است. چراغ‌های C شکل بدون تغییر باقی مانده است، اما رینگ‌های آلیاژی 18 و 19 اینچی جدید برای این اتومبیل در نظر گرفته شده که بسته به تیپ انتخاب شده روی آن نصب می شود. در نمای عقب رنو کولئوس فیس‌لیفت نیز تغییراتی جزئی تنها در قسمت پایین سپر ایجاد شده است.


تغییر چندانی در نمای داخلی رنو کولئوس فیس‌لیفت به چشم نمی‌خورد، اما رنو می‌گوید صندلی‌های ردیف جلو از گذشته راحت‌تر است و امکان افزایش طول قسمت نشیمن آن وجود دارد. همچنین سیستم‌های گرم‌کن و تهویه برای این صندلی‌ها تعبیه شده است. افزون بر این صندلی راننده می‌تواند به صورت انتخابی به ماساژور نیز مجهز شود. سیستم اطلاعات و سرگرمی R-Link2 این خودرو نیز اکنون با دو نوع نمایشگر عمودی و افقی قابل سفارش است و امکان ارائه رونوشت از تلفن هوشمند نیز به آن اضافه شده است.

 


رنو کولئوس فیس‌لیفت تغییراتی را در بخش فنی نیز تجربه کرده است. موتورهای دیزلی جدید با بازدهی بیش‌تر به فهرست پیشرانه‌های این خودرو افزوده شده است. یک نمونه 1.8 لیتری dCi با توان 150 اسب بخار که نیروی آن به چرخ‌های جلو انتقل می‌یابد و مصرف آن در سیکل ترکیبی تنها 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. یک نمونه قدرتمندتر با حجم دو لیتر و توان 190 اسب بخار نیز در دسترس است که نیروی آن به وسیله جعبه دنده اتوماتیک ایکس-ترونیک به تمام چرخ‌ها انتقال می یابد.
برخی از امکانات ایمنی و کمکی رنو کولئوس فیس لیفت شامل چراغ‌های LED تطبیق پذیر در نمای جلو، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، سیستم شناسایی ترافیک، کروز گنترل تطبیق پذیر، هشدار تشخیص خستگی و ... می‌شود. برای تیپ اینیشیال پاریس رنو کولئوس فیس‌لیفت، رنو سیستم صوتی پریمیوم Bose را ارائه می‌دهد.

نظر دهید


در همین زمینه