شبکه‌های اجتماعی

HBX، کراس‌اوور هیجان‌انگیز تاتا را بشناسیم
Automobile Farsi - 2020 TATA HBX Concept

کانسپت جدید تاتا در دهلی نو رونمایی شد

تاتا موتور در نمایشگاه اتومبیل دهلی نو 2020، از نسخه نزدیک به تولید کانسپت H2X رونمایی کرد و نام آن را تاتا HBX گذاشت. تاتا H2X در نمایشگاه اتوبیل ژنو 2019 رونمایی شد و چشم‌ها را به خود خیره کرد.
کانسپت قبلی تاتا طراحی عجیبی داشت، اما نسخه‌ای که به تازگی در هند رونمایی شده، به تولید نزدیک‌تر است. با این‌حال بیش‌تر المان‌های نمونه کانسپت در آن حفظ شده است، مانند بیش‌تر خودروهایی که تاتا در چند سال گذشته عرضه کرده است. از ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به جلوپنجره نسل جدید محصولات تاتا اشاره کرده، شبیه به آن چه در فیس‌لیفت تاتا نکسون دیده بودیم که با چراغ‌های باریک احاطه شده است. این در حالی است که قسمت نقره‌ای رنگ پایین سپر به شدت بر توانایی های بیرون جاده‌ای تاتا HBX تاکید دارد.
در نمای کناری طراحی جعبه‌ای و خط شانه قدرتمند، در ترکیب با تایرهای بزرگ آفرودی و باربند سقفی، این کراس اوور کوچک 3.9 متری بسیار قدرتمند نشان می‌دهد. هر چند که به نظر نمی‌رسد این ویژگی‌ها در نسخه تولید انبوه حفظ شود. طراحان تاتا، برای جذابیت بیش‌تر بدنه تاتا HBX را به صورت دورنگ طراحی‌ کرده‌اند و دستگیره‌های درهای عقب را به صورت مخفی جانمایی کرده‌اند.
درون کابین تاتا HBX، یک نمایشگر 8 اینچی خودنمایی می‌کند و یک صفحه دیجیتالی نیز در کنار نشانگر‌ها تعبیه شده است. فرمان چرمی ته صاف با امکان کنترل سیستم صوتی و تماس‌های تلفنی نیز از دیگر ویژگی‌های تاتا HBX در زمینه آپشن است. با این حال جالب‌ترین آپشن کابین این هندی کوچک را می‌توان قطب‌نمایی دانست که در کنار نمایشگر خودرو تعبیه شده است. طراحان تاتا HBX با وسواس خاصی رنگی که برای سقف و آینه‌های کناری استفاده شده را در جای جای کابین نیز به کار برده‌اند. قاب دریچه‌های کولر، بندهایی روی داشبورد و صندلی‌ها، تودری‌ها و قطعه‌های تزیینی دیگر، نه تنها به زیبایی با رنگ بژ آمیخه شده است، بلکه سایه یک کرگدن نیز در قسمت‌های گوناگون خودرو تکرار شده است تا توجه طراحان تاتا به جزییات را به رخ بکشد.
به نظر می‌رسد تاتا موتور قصد دارد پیشرانه بنزینی 3 سیلندر 1.2 لیتری تیاگو و آلتروز برای تاتا HBX نیز استفاده کند. این پیشرانه توان تولید 86 اسب بخار قدرت و 113 نیوتن متر گشتاور را دارد و احتمالا با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و امکان انتخاب نسخه AMT عرضه خواهد شد. تاتا HBX مانند مدل‌های تیاگو و تیگور با موتور دیزلی عرضه نخواهد شد.
تاتا HBX رقیبی برای ماهیندرا KUV100 و ماروتی سوزوکی ایگنیس خواهد بود. به نظر می‌رسد این خودرو با قیمتی حدود 5 لک روپیه و در نیمه دوم سال 2020 به بازار هند عرضه شود.

نظر دهید


در همین زمینه