شبکه‌های اجتماعی

رونمایی هم‌زمان 17 خودروی الکتریکی توسط تویوتا
Automobile Farsi - Toyota and Lexus BEV Concepts

استراتژی تویوتا برای 2035

 

 

آکیو تویودا در جریان کنفرانس رسانه‌ای درباره استراتژی‌ باتری خودروهای برقی، با رونمایی از 17 خودروی کاملا الکتریکی که مدل‌های آینده تویوتا و لکسوس را نمایش می‌دادند، دنیای خودرو را شوکه کرد. اینکه بزرگ‌ترین نمایش تاریخ خودروسازی در حوزه خودروهای الکتریکی بود، شامل هر چیزی است که می‌توانید تصور کنید، در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، از خودروهای شاسی‌بلند، سدان و خودروهای شهری گرفته تا پیکاپ و اسپرت. برخی از آن‌ها بر اساس مدل‌های موجود این خودروسازی ژاپنی ساخته شده‌اند، اما چندین خودروی کاملا جدید که بر اساس معماری e-TNGA که اختصاصا به خودروهای الکتریکی مربوط است نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

 

خانواده bZ 

این کنفرانس رسانه‌ای با معرفی خانوده bZ که در شمار خودروهای اقتصادی به حساب می‌آیند، شروع شد. این خانواده شامل bZ4X و چهار خودرو مفهومی جدید دیگر است که همگی بر اساس معماری e-TNGA طراحی و ساخته شده‌اند. در میان آن‌ها، یک کراس‌اوور کوچک اسپرت با سقفی به سبک خودروهای کوپه نیز دیده می‌شود، هدف از تولید این کراس‌اوور کوچک بازار اروپا و ژاپن است.

 

آکیو تویودا با نمایش خودروهای آینده تویوتا، یکی از اولین خودروهای برقی اختصاصی برند لکسوس به نام RZ را نیز به نمایش گذاشت که در واقع نسخه تولیدی کانسپت LF-Z Electrified است. باتری جدید این اتومبیل جایگزین باتری خودروی مفهومی شده که پیمایش مورد انتظار آن، 700 کیلومتر است.

 علاوه بر این، نمونه‌های اولیه یک شاسی‌بلند بزرگ و یک سدان اسپرت در سبد محصولات لکسوس دیده می‌شود. در کنار سدان اسپرت طراحی‌های رسمی یک هاچ‌بک مشابه نیز دیده شد.

 

 

 

خودروهای برقی آینده در تویوتا

هنوز تمام نشده، آکیو تویودا سری دیگری از مدل‌ها را به نمایش گذاشت که شامل خودروهای الکتریکی متنوعی است که تویوتا قصد دارد آن‌ها را تولید و روانه بازار کند. این خودروها شامل خودروی تجاری خودران شاتل است که شبیه به یک اتوبوس کوچک بود، از دیگر اتومبیل‌های مفهومی ارائه شده می‌توان به ون جمع و جوری اشاره کرد که دو کاربری تجاری و تفریحی برای آن در نظر گرفته شده است. در میان این اتومبیل‌ها، خودرو مفهومی برقی شهری نیز دیده می‌شود. Compact Cruiser EV خودرو دیگری است که در این کنفرانس رونمایی شد. این اتومبیل ویژگی‌های ظاهری FJ Cruiser را در خود دارد و در واقع خودرو برقی پنچ در آفرودی است. در کنار آن اولین پیکاپ برقی دو کابین برقی تویوتا به نمایش درآمده بود که به نظر می‌رسد از نظر ابعاد و اندازه شبیه به هایلوکس یا تاکوما است، اما در واقع از طراحی توندرا الهام گرفته و از آن بزرگ‌تر است.

 

 

       بخوانید -> تویوتا توندرا 2022، پیکاپ غول‌پیکر تویوتا معرفی شد! (14 شهریور 1400)

 

 

خودروی کوچک SU الکتریکی شبیه به CH-R با رویکرد جدیدی در طراحی است، این در حالی است که کراس‌اوور برقی از نظر طراحی بیرونی ظریف‌تر و بزرگ‌تر بوده و احتمالا ورود تویوتا به سگمنت C-SUV را نشان می‌دهد. در نهایت، می‌توان به خودروی اسپرت برقی با پیشرانه‌ای در وسط اتومبیل و کابین دو نفره اشاره کرد که می‌تواند به MR2 آینده تبدیل شود.

 

 

استراتژی تویوتا برای 2035

تمام خودروهای یاد شده بخشی از هدف تویوتا و لکسوس برای معرفی 30 خودرو BEV به بازار تا سال 2030 با هدف فروش 3.5 میلون دستگاه در جهان است. تا سال 2030 لکسوس مجموعه‌ای از خودروهای الکتریکی خواهد داشت که تمامی سگمنت‌ها را پوشش داده و به یک برند الکتریکی در اروپا، آمریکای شمالی و چین تبدیل خواهد شد که فروش سالانه یک میلیون خودروی برقی را هدف‌گذاری کرده است. فروش جهانی مدل‌های لکسوس تا سال 2035، 100 درصد برقی خواهد بود.

برای دست‌یابی به این اهداف، این شرکت ژاپنی متعهد شده تا سال 2030 بیش از 17.6 میلیارد دلار برای تولید باتری سرمایه‌گذاری کند که 4.4 میلیارد دلار بیشتر از گمانه‌زنی‌های قبلی است. تویوتا همچنین روی گزینه‌های مختلفی از جمله FCEV ها و دیگر انواع خودروهایی که از انرژی پاک استفاده می‌کنند نیز سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه