اتومبیل فارسی - پاگانی هوایرا اپیتوم
ابرخودروی تک‌نسخه پاگانی

 پاگانی از ابرخودروی Huayra Epitome که قرار است در فستیوال سرعت Goodwood رونمایی شود، پرده‌برداری کرد. این خودرو به عنوان برترین محصول خیابانی پاگانی شناخته می‌شود و اولین هوایرا است که به جعبه‌دنده دستی مجهز می‌شود.

 

مشخصات فنی پاگانی هوایرا اپیتوم

جعبه‌دنده اپیتوم یک نمونه هفت سرعته از شرکت Xtrac است. پاگانی می‌گوید این جعبه‌دنده از «جدیدترین کلاچ سه‌دیسکی برای انتقال بهتر گشتاور، با دیفرانسیل الکترونیکی و سیستم مفصل سه‌پایه با طراحی الهام گرفته از مسابقات بهره می‌برد که پاسخگویی بیشتر موتور را تضمین می‌کند.» این جعبه‌دنده به یک پیشرانه V12 تویین-توربو ۶ لیتری متصل می‌شود که ۸۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور که توسط Mercedes-AMG طراحی شده، به این خودرو امکان می‌دهد تا به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مهندسان پاگانی همچنین هندسه سیستم تعلیق را بازنگری کرده‌اند تا تکان‌های شتاب‌گیری و ترمزگیری و رولینگ در پیچ‌ها را کاهش دهد. هوایرا اپیتوم همچنین به سیستم تعلیق فعال مجهز شده است که دارای حالت «بسیار نرم» برای راحتی بیشتر در جاده‌های ناهموار است.

 

 AutomobileFa Pagani 2 14030417

 

مشخصات ظاهری پاگانی هوایرا اپیتوم

در حالی که بدنه فیبر کربنی آبی جلب توجه می‌کند، اپیتوم شامل تعدادی ویژگی منحصر به فرد است. یک سپر جلوی جدید با اسپلیتر یکپارچه وجود دارد که به افزایش نیروی رو به پایین کمک می‌کند. در عقب، گلگیرهای تهویه‌دار و یک انتهای منحصر به فرد با بال یکپارچه وجود دارد. کاورهای چراغ عقب از نظر آیرودینامیکی بهینه‌سازی‌شده و یک اگزوز تیتانیومی شش‌‌سر آن‌ها را همراهی می‌کند.

از دیگر نکات برجسته می‌توان به فضای داخلی از جنس کربن و رینگ‌های آلومینیومی اشاره کرد. این رینگ‌ها با لاستیک‌های پیرلی P Zero Trofeo R پوشانده شده‌اند و بسیار سبک هستند.

هوایرا اپیتوم حاصل ماه‌ها تلاش است و همه این‌ها با همکاری بخش Grandi Complicazioni پاگانی و خریدار آن امکان‌پذیر شده است. این شرکت می‌گوید مرحله طراحی کانسپت ۹ ماه به طول انجامید و پس از آن ۱۰ ماه صرف طراحی و توسعه شد.

 

AutomobileFa Pagani 3 14030417


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی